عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال مهمترین برنامه میان مدت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان:

فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال مهمترین برنامه میان مدت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال مهمترین برنامه میان مدت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو ضمن بازدید از نمایندگی صنعت ، معدن و تجارت استان در شهرستان بندرگز ، در جلسه با تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی شهرستان مشکلات و موانع تولید در این واحدها را بررسی نمود .

در این جلسه قوانلو ضمن بیان این که فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال مهمترین برنامه میان مدت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد ، گفت : در برنامه کوتاه مدت نیز حفظ وضع موجود تولید و اشتغال را مد نظر داریم .

وی با اشاره به نسبت منابع و مصارف بانکهای استان در سال گذشته گفت : بدلیل عدم وجود صنایع بزرگ و مادر در استان که می توانند گردش مالی بالایی در بانکهای استان ایجاد نمایند و همچنین با توجه به معافیت مالیاتی بخش کشاورزی که قطب اصلی تولید استان می باشد ، مصارف بانکها در سال گذشته حدود دو برابر منابع آنها بوده است و این بدان معناست که بانکها بیش از این نمی توانند برای کمک به تولید تسهیلات بپردازند ، البته خوشبختانه با عنایت به تصمیم دولت در اختصاص تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی به حوزه تولید در کشور و همچنین منابع آزاد شده ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و انصراف تعدادی از هموطنان از دریافت یارانه نقدی می توان امیدوار بود که این منابع نقش مهمی در توسعه تولید داشته باشند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان افزود : برنامه بلند مدت سازمان که می تواند به رفع مشکلات منابع بانکها نیز کمک کند این است که ما بدنبال احداث واحدهای صنعتی بزرگ و مادر در استان خواهیم بود ، و نخستین برنامه ما در این مسیر استفاده از پتانسیلهای کشور قزاقستان در تولید فولاد می باشد که در صورت تحقق می تواند ما را به یکی از قطبهای تولید فولاد در کشور تبدیل نماید .

قوانلو همچنین به پتانسیلهای تجارت خارجی استان اشاره نمود و گفت : توصیه ما به کلیه تولید کنندگان استان این است که به صادرات محصولات خود حرکت نمایند ، و بازارهای صادراتی را هدف قرار دهند و ما نیز کمکهای ویژه ای را به صادرکنندگان خواهیم نمود .

وی در خصوص مصرف انرژی در واحدهای صنعتی نیز گفت : متاسفانه مصرف حاملهای انرژی در واحدهای صنعتی کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته بالا بوده و لازم است واحدها بخاطر کاهش هزینه های تولید خود هم که شده در مصرف انرژی واحدشان بازنگری کنند و نسبت به جایگزینی تاسیسات نو بجای تاسیسات فرسوده در واحد خود برنامه ریزی نمایند .

گفتنی است در ادامه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بهمراه معاون امور صنایع و معادن این سازمان از شهرک صنعتی بندر گز و کارخانه فولاد معراج کردکوی بازدید نمودند .

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1625
  • کد خبر : 1088