عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راستگویی یکی از اصول ارزشی است

دبیر شورای فرهنگی دینی شرکت آب منطقه ای گلستان:

راستگویی یکی از اصول ارزشی است

راستگویی یکی از اصول ارزشی است

 دبیر شورای فرهنگی دینی شرکت آب منطقه ای گلستان در سلسله نشست های اخلاقی به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمازخانه شرکت برگزار می شود، به بیان موضوع راستگویی و دروغگویی در اسلام پرداخت.
به گزارش روابط‏ عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،حجت الاسلام و المسلمین نورعلی دیلم با اشاره به آیات قران گفت: راستی ازمکارم اخلاقی و صفات پسندیده که موافق فطرت و سرشت انسانی است و  دروغ حرکت در خلاف فطرت انسانی است که امام علی(ع)  در این باره می فرماید نشانه ایمان،گزینش راستگویی بر دروغ‌گویی است آنجا که راستی به زیانت و دروغ‌ به سودت باشد.
دبیر شورای فرهنگی دینی شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره آثار بد دروغ گفت: دروغ در دنيا و آخرت انسان را از رحمت الهي محروم مي کند و در ميان مردم بي اعتبار مي نمايد و اعتماد عمومي را سلب و جامعه را به بيماري نفاق دچار مي سازد و از آفات زبان و خراب کننده ايمان است.
وی با اشاره به حدیثی تصریح کرد: تمامی گناهان را در خانه ای جمع کردند و کلید آن دروغ است. 
دبیر شورای فرهنگی دینی شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: علت اصلي دروغ، عقده حقارت و خود کم بيني و عادت انسان دروغگو است و اين يکي از نکات رواني است که به عنوان روانشناسي اخلاقي در کلمات معصومين به آن اشاره شده است.
نور علی دیلم در ادامه به راهکارهای درمان دروغ گویی پرداخت و گفت: برطرف کردن احساس حقارت در شخص، تقویت صفت شجاعت در افراد، از بین بردن صفت زشت دورویی، بالا بردن درجه ایمان افراد، تأمل و تفکر در سرانجام دروغ گویی، تفکر در پاداش راست گویان،هم نشین نشدن با دروغ گویان از جمله راهکارهای برای درمان دروغ گویی می توان نام برد.
دیلم در پایان به مقوله راستگویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: راست گویی یکی از اصول ارزشی است که هر دین و آیین الهی بر آن تأکید می ورزد و عقل و خرد بشر نیز آن را مورد توجه قرار می دهد و طبق آیات قرآن روز قیامت راستگویی به انسانها نفع می رساند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .