عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 22 هزار مجوز کسب و کار در گلستان به طور الکترونیکی صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان:

بیش از 22 هزار مجوز کسب و کار در گلستان به طور الکترونیکی صادر شد

بیش از 22 هزار مجوز کسب و کار در گلستان به طور الکترونیکی صادر شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، روح الله صلبی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صدور این تعداد مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی سبب شده استان گلستان تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی در استان گلستان 64 هزار و 594 مجوز کسب و کار وجود دارد که تا قبل از اجرای طرح مزبور به صورت کاغذی انجام می شد.

وی یادآور شد: برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی محوزهای کسب و کار تا پایان روز سه شنبه ( 25 اردیبهشت ماه سال جاری) فرصت تعیین شده و اگر تا مهلت مقرر اقدامی از سوی صاحبان کسب و کار صورت نگیرد توسط دولت به عنوان فعال اقتصادی شناخته نخواهد شد.

صلبی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بانکی، مالیاتی، تمدید، توسعه و اصلاح مجوز براساس دریافت شناسه یکتا است.

به گفته وی صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به عنوان یکی از سیاست های کلی و تکلیف تاریخی از سال 1401 آغاز شده و تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز و استعلام مکلف هستند شرایط، هزینه و زمان فرایند انجام کار را به این درگاه ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها در کمتر از سه روز کاری ثبت می شود و برخی از مجوزها که با سرمایه‌گذاری ارتباط داشته و نیازمند استعلام است، از سه روز کاری تا حداکثر سه ماه قابل صدور بوده و اگر دستگاه صادر کننده تعلل کند، خود به خود از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

وی شفاف‌سازی فعالیت‌ها، کاهش هزینه و زمان را از مزایای اخذ مجوز از درگاه ملی برشمرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اقتصاد و دارایی
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .