عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث ۴۹ نهالستان دانش آموزی در گلستان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

احداث ۴۹ نهالستان دانش آموزی در گلستان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

احداث ۴۹ نهالستان دانش آموزی در گلستان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: ۴۹ نهالستان دانش آموزی در سطح استان با همکاری اداره کل آموزش و پروش استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت احداث شده است.

حمید سلامتی گفت: همکاری در زمینه ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی با بهره‌گیری از توان فرهنگیان و دانش‌آموزان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی در ادامه به تشریح طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پرداخت و افزود: مدارس و دانش آموزان در این طرح نقش بسزایی دارند به طوری که در اولین سال از اجرای این طرح ۴۹ نهالستان دانش آموزی در مدارس استان راه اندازی شده است.

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نهالستان های دانش آموزی با هدف مشارکت دانش آموزان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و آموزش علمی و عملی آنها با روند تولید نهال و استفاده از ظرفیت های ارگانهای دولتی در استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا شده است. در این نهالستان ها پس از آموزش نحوه کاشت و نگهداشت نهال ها به دانش آموزان با کاشت اولین بذر توسط دانش آموزان راه اندازی شد.

نفیسه امامی در ادامه افزود: آموزش دانش آموزان در راستای تربیت حافظان منابع طبیعی و بسترسازی برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌عنوان سرمایه‌ای ملی عنوان کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر نقش و اهمیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بیان کرد: امیدواریم با گسترش آموزش‌ها بتوانیم به شیوه مطلوب از ظرفیت دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

امامی در ادامه گفت: تهیه و تولید محتوا و بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ویژه دانش آموزان، ارائه راهکارهای کارشناسی برای تنویر افکار عمومی دانش آموزان و مربیان، ایجاد تسهیلات مناسب جهت بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت‌های دیگر اداره کل است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .