عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رایزنی با هولدینگ های سرمایه گذاری برای حمایت از صنایع کوچک

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خبر داد:

رایزنی با هولدینگ های سرمایه گذاری برای حمایت از صنایع کوچک

 

 معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از رایزنی این سازمان با هولدینگ های سرمایه گذاری کشور برای حمایت از صنایع کوچک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: براساس مذاکرات اولیه مقرر شد طرح های دارای توجیه اقتصادی شناسایی و در اختیار هولدینگ های سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی افزود: براین اساس فعالیت های صنعتی که دارای توجیه اقتصادی هستند و می خواهند مالکیت حود را واگذار کنند یا به صورت مشارکتی فعالیت کنند و یا نیاز به سرمایه در گردش دارند توسط این هولدینگ ها حمایت خواهند شد.

سلیمانی با بیان اینکه منابع بانک ها بسیار محدود است و در قانون رفع موانع تولید استفاده از سرمایه بخش خصوصی گنجانده دشه است ادامه داد: سازمان صنایع کوچک تلاش می کند با استفاده از این فرصت ایجاد شده در قانون رفع موانع تولید از توان شرکت های هولدینگ سرمایه گذاری استفاده کند.

عضو هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های این سازمان استفاده از شرکت های صاحب برند است به طوری که شرکت های دارای صاحب برند شناسایی شود و واحدهایی کوچک که در راتسای فعالیت شرکت های صاحب برند فعالیت می کنند را به آن شرکت ها معرفی کنیم.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک نیز در راستای استانداردسازی و رفع نیازهای واحدهای کوچک اقدام کرده تا تحت برند و شبکه شرکت های صاحب برند تولید داشته باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: از یکسال گذشته با تعدادی از این مجموعه ها در زمینه قطعات خودرو، صنایع غذایی و لبنیات در این زمینه توافقاتی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سه میلیون صنغ تولیدی در کشور وجود دارد که از این تعداد 500 هزار واحد تولیدی است افزود: در وزارت صنعت تفاهم نامه ای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اتاق اصناف منعقد کرد و کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل شده است که اصناف پراکنده شناسایی و در شهرکهای صنعتی تجمیع شوند.

به گفته وی ساماندهی صنوف تولیدی آغاز شده است و شهرک های صنعتی نیز برای حضور اینگونه اصناف در شهرکهای صنعتی مشوق هایی را هم درنظر گرفته است.

وی با بیان قابلیت ها و ظرفیت های استان گلستان برای توسعه تصریح کرد: راه انوسعه گلستان توسعه بنگاههای کوچک و متوسط است ولی توسعه باید براساس ایجاد شبکه های کسب و کار باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .