عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 72میلیارد ریال برای توسعه مشاغل خانگی گلستان اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

72میلیارد ریال برای توسعه مشاغل خانگی گلستان اختصاص یافت

72میلیارد ریال برای توسعه مشاغل خانگی گلستان اختصاص یافت

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص 72 میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

مهندس امرالله عباسی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی 72 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری برای توسعه مشاغل خانگی به بانک‎های ملی، ملت و صادرات اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: برای توسعه مشاغل خانگی، خرد، کوچک و متوسط با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت برنامه‎ریزی تفاهم‎نامه منعقد شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛ در طرح توسعه مشاغل خانگی 13 حوزه در بخش‎های کشاورزی، شیلات، توسعه باغات، اراضی شیبدار، توسعه گلخانه، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی پیش‎بینی شده است.

مهندس عباسی افزود: قرار است با اجرای طرح‎های دو و پنج ‎ساله مشاغل خرد و خانگی 321 هزار و 470 شغل در کشور ایجاد شود که در برنامه پنج‎ ساله 419 هزار و 366 میلیارد ریال اعتبار و در برنامه دو ساله 167 هزار و 796 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال‌زایی پیش‎بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرورش 50 هزار تن ماهی در قفس زیرمجموعه طرح مشاغل خانگی، خرد و متوسط قرار گرفته است، گفت: کارشناسان در حال بررسی ظرفیت پرورش این میزان ماهی در استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص اجرای طرح کارورزی مشاغل دانش‎بنیان در استان گلستان تصریح کرد: تاکنون 137 نفر و 12 واحد پذیرنده در سایت کارورزی مشاغل دانش‎بنیان ثبت‎نام کردند.

امراله عباسی ابراز امیدواری کرد واحدهای ثبت‎نام‎کننده مشاغل دانش‎بنیان در صورت اجرای موفق این طرح می‎توانند به عنوان واحدهای کارورزی و صلاحیت حرفه‎ای ارتقاء پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ارسال مصوبات شورای عالی اشتغال استان به دستگاه‎های اجرایی خبر داد.

عباسی بر لزوم ایجاد اشتغال مولد و پایدار تاکید کرد و گفت: اشتغال‌زایی باید بر اساس بررسی کارشناسی طرح‎ها و فراهم بودن بازار هدف باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 838
  • کد خبر : 12680