عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امسال بیش از26هزار کودک3تا6سال درگرگان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند


امسال بیش از26هزار کودک3تا6سال درگرگان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند

امسال بیش از26هزار کودک3تا6سال درگرگان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند

مراسم زنگ طرح پیشگیری از تنبلی چشم با حضور رقیه رحمانی -مدیر کل ، شیرازی -معاون پیشگیری بهزیستی استان، زهرا نورا - رئیس شورای شهرگرگان ، ثانی -مدیریت بهزیستی گرگان و تعداد کثیری از مدیران مهد های کودک و کارشناسان ستادی و شهرستانی حوزه های پیشگیری و اجتماعی و تعدادی از والدین کودکان و دیگرمسئولین استانی و شهرستانی بصورت نمادین وهمزمان با سراسر استان در مهد کودک «باغ خاطره» تحت نظارت بهزیستی گرگان نواخته شد.

 

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از کودکان این مهدکودک، مدیریت بهزیستی گرگان ضمن خوش آمد گوئی به ارائه گزارش در خصوص نحوه اجرای طرح «پیشگیری از تنبلی چشم» در گرگان پرداخت وعنوان داشت: در سال 94 بالغ بر 26 هزار کودک 6-3 سال مشمول طرح فوق بوده که توسط E چارت مورد معاینه اولیه قرار می گیرند و در صورت مشکوک بودن به تنبلی چشم به بینائی سنج ارجاع شده و در صورت حاد و وسیع بودن مشکل بینائی از طریق چشم پزشک پیگیری میگردد.

ثانی افزود: در سال گذشته میزان پوشش طرح فوق در شهرستان گرگان بالغ بر 91% مشمولین بود که این هدف گذاری در سال 94 به حدود 96% پیش بینی می گردد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: این طرح همه ساله در سطح شهر گرگان توسط 12 پایگاه دائم بینائی سنجی و با همکاری مجری طرح ، ادارات دیگر از جمله مرکز بهداشت، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش و مهد های کودک شهری و روستائی از طریق N.G.Oهای طرف قرارداد در سطح شهر و روستاها انجام می گیرد.

گفتنی است: دراین مراسم کودکان مهد کودک« باغ خاطره» سرود سلامتی و تندرستی را اجرا کردند ودرادامه از کلیه کودکان به صورت پایلوت معاینه چشم توسط دستگاه و Eچارت به عمل آمد .

امسال بیش از26هزار کودک3تا6سال درگرگان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1260
  • کد خبر : 13994