عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان گلستان تسریع می یابد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان گلستان تسریع می یابد

خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان گلستان تسریع می یابد

 به گزارش روابط عمومی آبفا گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: در حال حاضر درصد بهره مندي شهروندان از خدمات جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب در استان گلستان پایین تر از متوسط كشوري است و تلاش می کنیم این فاصله را کم کنیم.

 مهندس محمد هادی رحمتی افزود : در راستاي سالم سازي و حفظ محيط زيست شهري و افزايش بهداشت عمومي جامعه سالانه بيش از 7.5 ميليون متر مكعب فاضلاب جمع آوري شده را تصفيه مي كنیم .

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص فعاليتهاي انجام شده در بخش فاضلاب با اعلام اين مطلب و با اشاره به اهميت و ضرورت اجراي طرح جمع آوری و دفع بهداشتي فاضلاب هاي خانگي گفت : امروزه ايجاد شبكه فاضلاب يكي از ضروري ترين تاسيسات مورد نياز جوامع بشري جهت رعايت بهداشت عمومي محسوب مي گردد براين اساس شركت آب وفاضلاب استان گلستان با نگاهي كلان و با صرف هزينه هاي سنگين و تحمل مشكلات اجرايي پروژه ، اقدام به احداث شبكه فاضلاب خانگي مبتني بر استانداردهاي زيست محيطي نموده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومي اقدامات مهمي را انجام داده است .

مدير عامل شركت اضافه كرد : ايجاد و اجراي طرحهاي فاضلاب يكي از ضروريات جوامع بشري بوده و از اولويت هاي كاري این شرکت است.

مهندس محمد هادی رحمتی در خصوص تعداد تصفيه خانه هاي فاضلاب در حال بهره برداري و همچنين در حال اجراي شركت اشاره كرد و افزود : فاضلاب جمع آوري شده از طريق 350 كيلومتر شبكه فاضلاب به 4 تصفيه خانه موجود با ظرفيت 49هزار و 500 متر مكعب در شبانه روز انتقال و پس از انجام فرايند هاي تصفيه و گندزدائي در حد استانداردهاي تعريف شده به حجم 7.5ميليون متر مكعب در سال به محيط زيست باز گردانده مي شود .

وي اضافه كرد : كه در حال حاضر تعداد 2 واحد تصفيه خانه فاضلاب (گنبد و آزادشهر) نيز دردست اجراء مي باشد كه با تكميل آنها ظرفيت تصفيه فاضلاب نيز به مقدار قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان گلستان افزود : كنترل كيفي فاضلاب دفع شده در طول شبانه روز از طريق آزمایشگاه های هر شهر انجام مي گردد تا موردي از لحاظ دفع غير بهداشتي فاضلاب صورت نپذيرد.

مهندس رحمتی افزود : اين شركت با تلاش و همت مجموعه كاركنان اقدام به جمع آوري فاضلاب ها نموده وسعی می شود هيچ نوع فاضلابي در داخل جوی جاري نمي شود و در صورتی که شهروندان با این شرکت همکاری نمایند فاضلابهاي موجود خانگی در تصفیه خانه فاضلاب به شبكه فاضلاب متصل شده است.

لازم به ذكر است در شركت آب و فاضلاب استان گلستان تعداد 4 واحد تصفيه خانه فاضلاب در شهرهای (گرگان- بندرگز- بندرترکمن و کردکوی) فعال بوده و در 7 شهر نيز عمليات اجرايي طرح فاضلاب در حال اجرا است .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1335
  • کد خبر : 14006