عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاري همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات


برگزاري همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

برگزاري همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

 به مناسبت هفته پدافند غير عامل، همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارگردید و بطور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با حضور مديران دستگاههاي اجرايي و فعالين حوزه پدافند سايبري نیز به اجرا در آمد.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان، درابتدای این مراسم مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان به ارائه مطالبی درخصوص پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

 دكتر حسين مومني با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري در خصوص انجام اقدام هاي موثر در حوزه پدافند غير عامل، مفاهیم و اهداف کلی پدافند غیرعامل که شامل طبقه بندی زیر ساخت ها، حفظ امنیت تجهیزات، انواع حملات سایبری بود توضیحاتی را ارائه کرد و راهبردهای نظام پدافند سایبری کشور را تشريح نمود.

 ايشان همچنین كاركردهاي اصلي برای کاهش آسیب پذیری و ایمن سازی زیرساختهای حوزه ارتباطات را توصیف نموده و بر تسهیل مدیریت بحران در زیرساختهای سایبری کشور و بومی سازی سخت افزاری و نرم افزاری تاکید داشتند .

 در ادامه جلسه ارتباط مستقیم با سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شد و در این جلسه دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و دبیر کمیته ارتباطات شورای عالی امنیت ملی و معاونان وزارت ارتباطات به ایراد سخن پرداختند.

 دکتر واعظی در این همایش گفت: در موضوع پدافند غیر عامل در تمام کشورهایی که حتی از نظر ظاهری، رویکردهای نظامی و امنیتی در آنها مشاهده نمی شود، مهم است و صیانت از مراکز حیاتی شان را در دستور کار دارند.

 وی بر موضوع آینده نگری پدافند غیرعامل با پیشرفت فناوری های نوین تاکید کرد و افزود: در کنار توسعه، توجه به شاخص های مراقبتی و صیانتی، بسیار حائز اهمیت است.

 وزیر ارتباطات اظهار کرد: تجربه دشمنان ما در طول 36 سال گذشته نشان داده است که اگرآنها بخواهند با برخوردهای نظامی خسارت زنند، به اهداف خود نمی رسند پس توجه به موضوع جنگ نرم یک امر ضروری است و به روشهای مختلف از جمله هالیوود، تاثیرات فرهنگی، تغییر سبک زندگی و نفوذ بر ذهن و فکر جامعه انجام شده و در صدد است تا در یک دوره طولانی، ملت ها را به سمت اهداف خود، سوق دهد.

 وی توجه به موضوع نفوذ برای کسب اطلاعات را حائز اهمیت خواند و ادامه داد: آن اطلاعاتی که دشمن بتواند از آن در زمان خاص خود استفاده کند تهدید است و آنچه باعث خنثی شدن آنها می شود استفاده از فرصتها است.

 وی در پایان بر افزایش اقتدار ملی تاکید کرد و گفت: نتیجه امنیت و رفاه ملی ، اقتدار ملی است و یکی از مولفه های این اقتدار، توجه به پدافند غیر عامل است.

 

برگزاري همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .