عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح مشترک ساماندهی خانه مسافرها در استان گلستان


اجرای طرح مشترک ساماندهی خانه مسافرها در استان گلستان

 اجرای طرح مشترک ساماندهی خانه مسافرها در استان گلستان

طرح مشترک ساماندهی خانه مسافرها درخصوص افراد کارتن به دست وخانه مسافرهایی که دارای مجوز نمی باشند و فعالیت می نمایند، توسط اداره کل میراث فرهنگی، نیروی انتظامی ، اماکن ، جامعه هتلداران و مجری طرح ساماندهی خانه مسافرها در استان گلستان به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رییس گروه گردشگری استان گلستان با اعلام این مطلب افزود: در این مرحله با بازدید از محورهای تردد مسافران و با هدف تذکر ودریافت تعهد وهدایت کارتن به دستان وافراد غیرمجاز به سمت مجری طرح جهت اخذ مجوزات لازم وجلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز، 23 فقره اخطار به کارتن به دستان و خانه مسافرهایی که دارای مجوز نمی باشند ، ارائه شد.

علی نوری با اشاره به اهمیت جمع آوری کارتن به دستان در رونق فعالیت واحدهای اقامتی استان، خاطر نشان کرد: حضور مسافر در ایام تعطیلات و فصول معینی ازسال در این استان موجب شده تا برخی از صاحبان منازل در محدوده خیابان های اصلی شهرها به منظور کسب درآمد منازل شخصی خود را موقتاً در اختیار مسافران قرار داده و به تناسب نوع خدمات و امکانات، مبالغی را از مسافران دریافت نمایند.

وی ادامه داد: تاسيسات گردشگري كه توسط افراد غيرمجاز و بدون پروانه بهره برداري فعاليت مي كنند، شناسايي شده و براساس قوانين و مقررات و دستورالعمل ها اقدامات لازم نسبت به جلوگيري و ادامه فعاليت آن ها صورت مي گيرد.

وي در ادامه درخصوص گسترش فرهنگ استفاده صحيح از اماكن گردشگري تاكيد داشت وافزود: دارندگان خانه مسافرهای غیرمجاز، درصورت تمایل جهت بهره مندی از ظرفیت های اقامتی منازل خود می بایست با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و ارائه مدارک لازم و تاییدیه این اداره کل ، نسبت به جذب مسافر اقدام نمایند.

نوری مدارک لازم جهت تکمیل پرونده دارندگان خانه مسافر را شامل درخواست کتبی، شناسنامه مالک، اصل وکپی مستندات مالکیت، شش قطعه عکس 3در4 و تاییدیه استحکام بنا از سوی نظام مهندسی استان و همچنین اخذ بیمه نامه ساختمانی (آتش سوزی، سیل و زلزله) وارائه بیمه مسئولیت بدنی برای مسافران عنوان کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 918
  • کد خبر : 1415