عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای عمليات لايروبي رودخانه های بایرام شالی و آلماکولی در شهرستان گنبد کاووس


اجرای عمليات لايروبي رودخانه های بایرام شالی و آلماکولی در شهرستان گنبد کاووس

اجرای عمليات لايروبي رودخانه های بایرام شالی و آلماکولی در شهرستان گنبد کاووس

مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش از اجرای عملیات لایروبی رودخانه های بایرام شالی و آلماکولی در شهرستان گنبد کاووس خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس جواد تیموری اعتبار انجام این پروژه را بالغ بر 530 میلیون ریال ذکر کرد و خاطرنشان نمود: این عملیات باهدف ساماندهی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه های مذکور و به منظور پیشگیری از خسارتهای ناشی از سیلهای احتمالی آتی در محدوده دهستان باغلیمرامه شهرستان گنبد کاووس اجرا می شود.
 مهندس تیموری با تاکید این مطلب که لایروبی رودخانه ها به تنهایی برای پیشگیری از خسارت سیل کافی نیست افزود: رعایت پاره ای از مسائل از جمله بازگشایی و پاکسازی دهانه پلها و اصلاح هندسی آنها توسط متولیان ذیربط و عدم تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، عدم تخلیه خاک، نخاله و زباله و خودداری از ایجاد موانع در مسیر جریان آب توسط مجاورین رودخانه ها را از عوامل تاثیرگذار در کاهش خطرات ناشی از سیل می توان نام برد.
گفتنی است سال گذشته نیز سیزده پروژه مهندسی رودخانه با اعتباری قریب به ده میلیارد ریال در شهرستان گنبد اجرا و طول حدود هفتاد کیلومتر از رودخانه های این شهرستان ساماندهی گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .