عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران از خوشه فرش دستباف استان


بازدید مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران از خوشه فرش دستباف استان

 مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از دخوشه فرش دستباف استان گلستان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های این خوشه آشنا شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، احد میرزایی اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت بالایی در تولید فرش دستباف دارد که نیازمند حمایت بیشتر است.

 وی افزود: خوشه فرش دستباف زمینه حضور مجدد بافندگان این هنر صنعت را که در سالهای گذشته به دلایل مختلف کنار گذاشته بودند فراهم کرده است.

 وی افزود: ما بر این باوریم که باید اقداماتی صورت پذیرد تا ضمن رونق این کسب و کار که می تواند برای استان نیز بسیار سودآور باشد ، سطح درآمد تولیدکنندگان فرش دستباف که غالبا افراد کم بضاعت هستند، افزایش یابد.

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان نیز در این بازدید از فعالیت ۴۷ تولید کننده در استان خبرداد و گفت: میزان اشتغال در حوزه فرش، سال گذشته چهار هزارو ۸۷۹ نفر بوده است.

 سیدرضا مسلمی عقیلی افزود: ثبت برند، تدوین سند فرش، تدوین استاندارد ابزار بافت قالی، تشکیل شرکت مدیریت صادرات، فعال سازی خانه فرش و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی را از برنامه های سال جاری اعلام کرد.

 هنر صنعت فرش را نیازمند توجه بیشتر به بازار فروش و سلیقه مشتریان بیان کرد و گفت: تولید کنندگان استان باید به این مساله توجه کرده و به بازار فروش رونق دهند.

 عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان گلستان نیز خواستار جلب مشارکت، هماهنگی و همکاری مسئولین برای توسعه فرش دستباف در استان شد و گفت: رونق این صنعت نیاز مندحمایت مسئولان استانی است.

 زلیخا عادلی با اشاره به اینکه حمایت از روند پذیرش هیات تجاری از سوی مسئولین ارشد استانی یک نیاز است افزود: نیاز است تا تحقیقات و مطالعات در زمینه بازاریابی فرش ترکمن ایجاد شود.

 به گفته وی با تهیه طرح های پژوهشی در قالب بلند مدت و کوتاه مدت و استفاده از نیروی انسانی جوان و مستعد می توان طرح های مطالعاتی را استفاده و اجرا کرد.

 وی با بیان این نکته که بافندگان استان توانایی تولید دارند اما بستر فروش برایشان مهیا نیست، افزود: ایجاد فروشگاه متمرکز دائمی برای محصولات استان جزء مواردی است که خلا آن هم اکنون در منطقه احساس می شود امری که در گذشته هم به آن اشاره شده بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .