عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمام راه هاي گلستان باز است/ لغزندگي سطح جاده ها

مديركل راه و شهرسازي:

تمام راه هاي گلستان باز است/ لغزندگي سطح جاده ها

تمام راه هاي گلستان باز است/ لغزندگي سطح جاده ها

مديركل راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: با توجه به ريزش نزولات جوي از شب و روز گذشته در استان، هيچ مشكلي در سطح راه هاي استان بوجود نيامده و تمام راه ها باز است اما به دليل برودت هوا و لغزندگي سطح راه ها، تردد در آنها با احتياط جريان دارد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري گفت: در حال حاضر محورهاي كوهستاني درازنو در كردكوي و خوش ييلاق در آزادشهر با برف همراه است و محور چهارباغ در گرگان، كولاك دارد و در محور جنگل گلستان نيز، باران و برف توامان در حال بارش هستند.

رستمي افزود: راهداران و عوامل راهداري استان در شب و روز گذشته با استقرار در سطح جاده هاي استان، به دفعات متعدد، عمليات برفروبي و نمك پاشي را براي ايمن سازي جاده ها انجام داده اند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان تاكيد كرد: تردد در محورها و مناطق كوهستاني استان بدون زنجير چرخ امكان پذير نيست و با توجه به بارش باران و برف و لغزنده بودن سطح جاده ها، از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر استان گلستان جلوگیری می شود.

وي افزود: با توجه به پیش بینی هاي هواشناسی مبنی برکاهش دما و تداوم بارش برف و باران طي چند روز آينده در این استان به ویژه در مناطق كوهستاني، رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند.

به گفته وي، سامانه جامع اطلاع رساني 141 و پيامك 1000141 و تلفن 5-01732223131 مركز مديريت راه هاي استان گلستان در صورت تماس رانندگان، وضعيت و شرايط راه ها را در طول شبانه روز به صورت آن لاين به اطلاع آنان مي رساند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اضافه كرد: اكيپ هاي راهداري در حال حاضر نيز در راهدارخانه ها و راه هاي استان مستقر و در حال انجام عمليات راهداري زمستانه در نوبت هاي مختلف هستند.

رستمي از رانندگان خواست كه از سفرهاي غير ضروري در اين شرايط جوي پرهيز كنند و باتوجه به این شرایط، و مه آلو بودن برخي از محورها، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام سفر بویژه در محورهای کوهستانی، حتما تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر بزرگراه ، راه اصلی و فرعی و جاده روستایی دارد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .