عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 83 روستای شهرستان گنبد کاووس از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان:

83 روستای شهرستان گنبد کاووس از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند

83 روستای شهرستان گنبد کاووس از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت:  با اجرای کامل مجتمع طرح آبرسانی فجر نوار مرز ، 83 روستای شهرستان گنبد کاووس از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهد شد.

 مهدی شکیبافر در بازدید از طرح های آبرسانی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس با حضور مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور، افزود: برای تداوم اجرای این طرح امسال 20 میلیارد ریال از محل منابع ملی و 27 میلیارد و 300 میلیون ریال از منابع استانی پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی آبرسانی فجر گنبدکاووس از سال 1381 و با طراحی شش زون با هدف تامین آب شرب پایدار برای اهالی 83 روستای بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان با جمعیت تقریبی 83 هزار نفر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان یادآور شد: برای این طرح ملی که اکنون 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد درمجموع حدود 178 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیز مستلزم قریب به 4000 میلیارد ریال اعتبار می باشد تا بتوان 76 درصد از عملیات باقیمانده این مجتمع را به اتمام رساند که در حال حاضر می توان با اقدامات کوتاهتری مدت نظیر استفاده از آبهای نامتعارف و تصفیه و شیرین سازی آنها و بخشی از پروژه را در مدت زمان کوتاهترین به بهره برداری رساند

 شکیبافر گفت: ازمجموع 975 روستای استان گلستان 79 روستا که 29 روستای آن در گنبدکاووس واقع است، با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند و به صورت سیار آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با اشاره به بازدید معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح های آبرسانی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس گفت: در این بازدید با نصب یک دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای مرزی هوتن و کرند شهرستان گنبدکاووس باجمعیت تقریبی هشت هزار نفر موافقت شد.

شکیبافر اضافه کرد: این دو حلقه چاه مجموعا 15 لیتر در ثانیه آبدهی دارند که با موافقت کمیته فنی آب و فاضلاب کشور با نصب یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 100 متر مکعب در روز می توان از آب آن برای مصارف شرب اهالی این دو روستا تا تکمیل طرح ملی مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان استفاده کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین بازدید برلزوم توجه ویژه وزارت نیرو و تسریع در تکمیل طرح مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان تاکید کرد و گفت: تسریع در عملیات اجرایی این طرح ملی از مصوبات سفر آذر 93 ریاست جمهوری به استان گلستان نیز می باشد.

سلیمان عباسی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز برای تکمیل طرح های آبرسانی مناطق روستایی کشور مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تصویب کرده است که باید از این محل توجه ویژه ای به مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس که با گذشت 13 سال هنوز 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بشود.

سیدمهدی حسینی مدیر امور آبفار شهرستان گنبدکاووس نیز دراین بازدید، گفت: هم اکنون از مجموع 161 روستای دارای کد این شهرستان، 29 روستا فاقد آب شرب هستند که به صورت سیار آبرسانی می شوند.

از مجموع 29 روستای فاقد آب شرب گنبدکاووس 17 روستا دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان واقع هستند.

دراین بازدید علی اصغر قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی و مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استان گلستان حضور داشتند.

بازدید از طرح های آبرسانی شهرستان گنبد و تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس و آزادشهر از دیگر برنامه های سفر معاون برنامه ریزی و توسعه طرح های شرکت آب و فاضلاب کشور به این شهرستان بود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .