عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از ۸۰۰ بازرسی برای شناسایی اتباع غیرمجاز در گلستان انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بیش از ۸۰۰ بازرسی برای شناسایی اتباع غیرمجاز در گلستان انجام شد

بیش از ۸۰۰ بازرسی برای شناسایی اتباع غیرمجاز در گلستان انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال ۹۴ تعداد ۸۸۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان برای شناسایی اتباع خارجی در استان گلستان انجام شد.

مهندس امراله عباسی، ظهر امروز در همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز اظهار داشت: در قالب 888 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان گلستان 59 تابعه خارجی شناسایی شد.

وی افزود: کارفرمایان به کارگیرنده این اتباع نیز به پرداخت 121 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده و این جرائم وصول شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان 3 دفتر کفالت در گرگان و گنبد کاووس دارد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، امسال 11 مورد و در سال گذشته 9 مورد پروانه کار برای اتباع خارجی در استان گلستان صادر شد.

عباسی افزود: 3 هزار و 918 مورد کارت کار در سال 93 و امسال نیز 3 هزار و 924 مورد کارت کار برای اتباع خارجی صادر شد که امسال رشدی 28 درصدی را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: مشاغل ساختمانی، کشاورزی، جمع آوری ضایعات جزو مشاغلی است که بیشترین اتباع خارجی به آن مشغول هستند.

عباسی در ادامه گفت: شرکت‌های ساختمانی، تولید کاغذ، صنایع تبدیلی و دام و طیور نیز زمینه‌هایی است که بیشترین حضور اتباع خارجی را شاهد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: استان گلستان با توجه به تنوع جغرافیایی و اقلیمی و توسعه یافتگی مردم، اتباع خارجی زیادی را در خود جای داده است که این حضور اتباع خارجی باید بر اساس مقررت و قوانین باشد.

عباسی تصریح کرد: اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در بنگاه‌های اقتصادی آثار متفاوتی دارد که لطمه فرهنگ کار از مهم‌ترین این آثار است.

وی تاکید کرد: تفاوت نیروی کار ایرانی و خارجی در این است که نیروی کار ایرانی نگرشی اعتقادی در کنار ارزش افزوده دارد اما در سال‌های گذشته عواملی دست به دست هم داد که نیروی کار ایرانی منزوی شد.

عباسی خاطر نشان کرد: فرهنگ کارگر به هر دلیلی ضعیف شود در چانه زنی‌های قوانین و مقررات ضعیف شده و مانع از توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته گفت: اقدامات انجام شده در گذشته کافی نبود و قوانین باید متناسب با نیاز روز کشور به روز شود و مشوق‌های لازم برای جذب نیروی کار ایرانی در نظر گر فته شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1922
  • کد خبر : 15183