عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست هماهنگی مدیریت بحران و مدیریت منابع آب غرب گلستان


برگزاری نشست هماهنگی مدیریت بحران و مدیریت منابع آب غرب گلستان

برگزاری نشست هماهنگی مدیریت بحران و مدیریت منابع آب غرب گلستان

نشست هماهنگی مدیریت بحران و منابع آب غرب استان گلستان با حضور دکتر نظری مهر نماینده مردم شهرستانهای غرب استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران چهار شهرستان غرب استان، مهندس مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مهندس حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های غرب استان در سالن اجتماعات فرمانداری کردکوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل این شرکت در این نشست با اشاره به سیمای منابع آب در غرب استان و نیازهای آن در افق افزود: برای اینکه بحران کمبود آب در استان مدیریت و کنترل شود، علاوه برای اجرای طرحهای اصولی و درازمدت چاره ای جز صرفه جویی و اصلاح شیوه های مصرف نداریم.
مهندس حیدریان افزود: باتوجه به شرایط منابع آبی و خشکسالی که همواره استان را تهدید می کند، استفاده اقتصادی از منابع آبی و منابع در اختیار باید سرلوحه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: عدم تعادل بین منابع و مصرف از مهمترین مشکلات بوده که روند کاهش و کمبود آب را در استان شدت می بخشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان داشت: برآیندها نشان می دهد که سطح منابع آبهای زیرزمینی استان بشدت در حال کاهش است و از وضعیت نامناسبی برخودار است این درحالی است که میزان تقاضا برای استفاده از منابع آبی رو به افزایش بوده و فرآیند افزایش جمعیت، گسترش صنعت و کشاورزی، نیاز به منابع آبی را بیشتر می کند.
وی در ادامه تغییر در شیوه های بهره برداری از منابع آبی، مرمت و بازسازی شبکه های فرسوده، تعادل و اصلاح تعرفه ها، استفاده از فناوریهای نوین و پیشرفته، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش را از جمله راهکارها برای کاهش و صرفه جویی در مصرف منابع آبی و مدیریت در منابع اعلام کرد.
مهندس حیدریان با اشاره به سیل و اثرات ناشی از آن خاطر نشان کرد: مشکلات مرتبط با سیلاب و لایروبی رودخانه‎ها تقریبا در تمامی نقاط استان وجود دارد اما این منطقه به دلیل تراکم جمعیت از حساسیت بالاتری برخوردار است.
وی با‎ تاکید بر محدودیت اعتبارات استانی اذعان داشت: با همین اعتبارات محدود نیز سعی کرده‎ایم تا لایروبی و دیواره‎سازی را در نقاط اضطراری مناطق غرب استان پیگیری کنیم.
در این نشست مباحث مدیریت بحران و منابع آب در بخش سیلاب، خشکسالی، کمبود آب شرب ،احداث آب بندان و سد، راه و پل سازی و آبخیزداری و کشاورزی مطرح و هریک از حاضران به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .