عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر در گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبرداد:

برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر در گلستان

برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر در گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبرداد : نظر به حضور مسافران وگردشگران درایام تابستان در سطح استان، 88 غرفه صنایع دستی و سوغات و ملزومات سفر استانها در گرگان برپاشد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل، قربان عباسی باذکر این خبر افزود: در راستای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران تابستانه در استان گلستان، اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در گرگان با حضور بیش از 15 استان کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در شهرستان گنبد کاووس نیزبرپا خواهد شد، خاطر نشان کرد: محصولات صنایع دستی و سوغات و ملزومات سفراستان های زنجان، همدان، گیلان، تبریز، تهران، مازندران، اصفهان، یزد، قم، ارومیه، خراسان و گلستان و... در این نمایشگاه عرضه می شود و همچنین 4 آلاچیق و یک سیاه چادر نیز سنت های بومی ومحلی خود را به نمایش می گذارند.

عباسی افزود: لباس سنتی، رودوزی، جاجیم زیارت، سفال همدان، تابلوفرش، سنگ تراشی و همچنین عروسک سازی، چرم و مجسمه سازی وچاقوسازی و... از جمله محصولات و سوغاتی است که دراین نمایشگاه عرضه می شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، اذعان داشت : این نمایشگاه که با عنوان نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات و ملزومات سفر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانه برگزار شده، از 19 مرداد ماه آغاز شده و تا 28 مرداد ماه درگرگان مورد بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد: همین نمایشگاه از 30مرداد ماه لغایت 15 شهریور ماه در شهرستان گنبد کاووس در محوطه گنبد جهانی قابوس .برگزار خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 1597
  • کد خبر : 1525