عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جاده هاي گلستان لغزنده است/تردد در محورهاي كوهستاني با زنجير چرخ


جاده هاي گلستان لغزنده است/تردد در محورهاي كوهستاني با زنجير چرخ

جاده هاي گلستان لغزنده است/تردد در محورهاي كوهستاني با زنجير چرخ

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به بارش نزولات جوي شب گذشته و برودت هوا در استان، گفت: سطح جاده هاي استان بويژه جاده هاي كوهستاني به دليل بارش برف خفيف لغزنده است و تردد در آنها با زنجير چرخ امكان پذير است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" روز يكشنبه در گفت و گويي خبري اعلام كرد: به رغم ریزش برف و باران طی شب و روز گذشته تمامی راه های استان باز است اما به دلیل برودت هوا و لغزندگی سطح جاده ها، تردد در آنها با احتیاط جریان دارد.

به گفته وي، هم اینک ريزش برف در محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی، خوش ییلاق در آزادشهر، چهارباغ – توسكستان در گرگان و محور جنگل گلستان در شرق استان قطع شده اما به دليل سرما و لغزندگي و مه آلود بودن جاده و كمي ديد رانندگان، استفاده از زنجير چرخ براي تردد در آنها الزامي است.

رستمي با اشاره به اينكه راهداران و عوامل راهداری استان، مشغول انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی برای ایمن سازی مسیرها در نوبت هاي مختلف هستند، اضافه كرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی برکاهش دما طی چند روز آینده در این استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان قبل سفر حتما از وضعیت راه ها مطلع شوند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهارداشت: سامانه جامع اطلاع رسانی 141 و پیامک 1000141 و تلفن 5-01732223131 مرکز مدیریت راه های استان در صورت تماس رانندگان، وضعیت و شرایط راه ها را در طول شبانه روز و لحظه اي به اطلاع آنان می رساند.

رستمی همچنين از رانندگان خواست که با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان از سفرهای غیر ضروری، پرهیز و ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به نکات ایمنی و هشدارهاي پليس راه و راهداران توجه كنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی و جاده روستایی دارد که حدود یکهزار و 900 کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .