عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزايش ناوگان راهداري راه و شهرسازي گلستان


افزايش ناوگان راهداري راه و شهرسازي گلستان

افزايش ناوگان راهداري راه و شهرسازي گلستان

مديركل راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: در سال جاري 7 دستگاه ماشين آلات جديد راهداري با اعتبار 12 ميليارد ريال وارد ناوگان راهداري اداره كل شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل، گفت: ماشين آلات خريداري شده شامل پنج دستگاه كاميونت ايسوزو (ISuzo) به ظرفيت شش تن و دو دستگاه كاميون است كه براي انجام مطلوب عمليات راهداري در سطح راه هاي استان تهيه شده است.

وي افزود: تمام منابع مالي اين ماشين آلات از محل منابع ملي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور تامين شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با ابراز نگراني از وضعيت ماشين آلات راهداري اداره كل گفت: در حال حاضر 22 دستگاه از مجموع 325 دستگاه ماشين آلات راهداري اين اداره كل به علت فرسودگي شديد متوقف و از رده خارج شده اند.

رستمي، انواع ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك راهداري را، شامل لودر، بلدوزر، غلتك، بيل مكانيكي، گريدر، كاميون، كاميونت، سواري و وانت همراه با تجهيزات و امكانات راهداري بيان كرد.

وي افزود: از سياست هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و اداره كل راه و شهرسازي استان، نوسازي ناوگان راهداري است اما به دليل منابع مالي محدود و هزينه بالاي خريد و تعمير ماشين آلات، قادر به نوسازي اين دستگاه ها و تجهيزات در فاصله زماني كوتاه نيستيم.

اين مقام اجرايي گلستان، منابع مالي مورد نياز براي نوسازي و به روزرساني ماشين آلات راهداري را، دست كم 200 ميليارد ريال ذكر كرد و يادآور شد: اين در حالي است كه علي رغم محدوديت هاي مالي در سال جاري با خريد ناوگان جديد به سمت مكانيزه و مدرن كردن دستگاه ها و تجهيزات راهداري كه از تاكيدات مقام عالي وزارت راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري بوده، حركت كرديم.

وي ادامه داد: سال گذشته نيز حدود 15 ميليارد ريال اعتبار براي تعمير و به روزرساني ماشين آلات راهداري اداره كل هزينه شده است.

رستمي افزود: علي رغم عمر بالا و كمبود ماشين آلات راهداري، اين اداره كل در سيلاب هاي گذشته خوب عمل كرده و در كوتاهترين زمان، ترافيك محورهاي در معرض سيل را عبور داده است.

وي با اشاره به در پيش بودن فصول سرد سال و وقوع حوادث طبيعي مانند برف و سيل در استان، ابراز نگراني كرد و گفت: لازمه مقابله با صدمات حوادث پيش بيني نشده و عمليات راهداري؛ امكانات و ماشين آلات آماده و اورهال شده است كه در شرايط حاضر، اين آمادگي در ماشين آلات اداره كل وجود ندارد و به همين دليل نخواهيم توانست پاسخگوي نيازها در شرايط بحران باشيم.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه بيش از يكهزار و 500 كيلومتر آن كوهستاني و برفگير است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .