عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش بیکاری ، مهترین هدف اجرای طرح کارورزی می باشد


کاهش بیکاری ، مهترین هدف اجرای طرح کارورزی می باشد

کاهش بیکاری ، مهترین هدف اجرای طرح کارورزی می باشد

مهندس امراله عباسی که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان سخن می گفت، افزود:در سال 93 نرخ بیکاری کل استان 4/12درصد و فارغ التحصیلان دانشگاهی 8/17درصد بودکه این موضوع منجر به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان شد.

وی گفت: تعداد کل کارورزان ثبت نام شده در سامانه طرح کارورزی 2219 نفر در 10 رشته می باشد که فقط 846 نفر از آنان واجد شرایط هستند و همچنین تعداد کل واحدهای پذیرنده 136 واحد و تعداد واحدهای دارای مجوز آموزش کارورزی 43 واحد می باشد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 37 سال برای مقطع تحصیلی دکتری، سپری شدن حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت و عدم سابقه شرکت در دوره کارورزی را از شرایط دانش آموختگان بیکار برای برخورداری از مزایای این طرح می باشد.

امراله عباسی در ادامه از مشکلات پیش رو در طرح کارورزی سخن گفت و اعلام کرد: دستگاههای اجرایی استان در رصد بنگاههای اقتصادی درخصوص پذیرش نیروی کارورز، جدیت لازم را اعمال نمی کنند و درخواست ما این است که دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را در راستای اجرای شایسته این طرح به کار ببندند.

وی اظهارداشت: ضعف فرهنگ کار در فارغ التحصیلان و انتظارات بالای کارفرمایان از آنان از دیگر مشکلات موجود بر سر راه اجرای مناسب طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 2073
  • کد خبر : 16034