عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد


هفتمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان هفتمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با دستور کار بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان های کلاله، میتودشت، مراوه تپه و گالیکش و نیز بررسی برنامه کاهش شکاف دیجیتالی در محل فرمانداری شهرستان کلاله برگزار گردید.

 در این جلسه که با حضور دکتر رجبی نماینده مردم شهرستان های مذکور در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان کلاله برگزار گردید مدیران کل شرکت ارتباطات زیرساخت استان، پست استان و مدیرعامل شرکت مخابرات استان به تشریح پروژه ها و اقدامات صورت گرفته در این شهرستان ها پرداختند و وضعیت پوشش ارتباطی اعم از تلفن ثابت، تلفن همراه و دسترسی به اینترنت و نیز مشکلات دفاتر ICT روستائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر مومنی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت و اقداماتی که در دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات ICT صورت پذیرفته است گفت : امروز پهنای باند در استان 25 گیگ است که از این میزان فقط 10 گیگ مورد استفاده قرار گرفته است و بنا داریم به امید خدا تا پایان سال جاری این 25 گیگ به 45 گیگ توسعه یابد. وی همچنین به ارائه اینترنت پر سرعت روستائی در قالب طرح USO به روستاهای استان گلستان تا پایان سال جاری اشاره نمود.

در ادامه مهندس برزگر فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به برخی نقصان ها در شهرستان بویژه در روستاها گفت : برخی از حوزه های خدمات رسان، خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه می دهند و ما باید با رصد نیازمندی ها از حداقل امکانات موجود برای رفاه حال مردم استفاده کنیم . وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به اهمیت پایدار بودن بستر ارتباطی در شهرستان کلاله و روستاهای آن تاکید نمود.

در ادامه این جلسه، آقای عبدالکریم رجبی، نماینده محترم مردم شریف شهرستان های مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه برخی مشکلات ارتباطی در روستاهای حوزه انتخابیه اظهار داشت : برخی مشکلات ارتباطی نظیر آنتن دهی ضعیف تلفن همراه، نبود دسترسی به اینترنت در برخی روستاها و مناطق محروم ، مشکل رومینگ در روستاهای مرزی، مشکلاتی را برای مردم این مناطق بوجود آورده است که از کلیه متولیان درخواست می شود نسبت به برطرف کردن این معضلات اقدام نمایند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات ICT در اماکن توریستی و گردشگری منطقه و دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه این خدمات در این مناطق، پیگیری جدی حل معضلات ارتباطی این مناطق را یادآورد گردید.

در پایان جلسه، مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکلات ارتباطی و زیر ساختی شهرستانهای مربوط را تشریح نمودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .