عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازی قطار گردشگری به رونق این بخش کمک می کند

قربانی:

راه اندازی قطار گردشگری به رونق این بخش کمک می کند

راه اندازی قطار گردشگری به رونق این بخش کمک می کند

 همزمان با فرارسیدن ایام ا... دهه فجر و به منظور معرفی جذابیت‌های تاریخی وگردشگری استان گلستان وجذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قطار گردشگری گرگان، اینچه برون راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 در جلسه اي كه با حضورمدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي وگردشگري ، مدير كل بهزيستي و انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان در محل سالن جلسات ایستگاه راه آهن اینچه برون برگزار گرديد از راه اندازي قطار گرگان اينچه برون خبر داد.

محمد رضا قربانی به بیان ویژگی‌های قطارگردشگری پرداخت و اظهار داشت: قطارهای گردشگری نوع دیگری از کاربرد قطارهاست که برای جابجایی مسافران و بازدیدکنندگان از مناطق طبیعی و اماکن باستانی و دیدنی مورد استفاده می شود که علاوه بر سهولت در تردد گردشگران، از جهت جذابیت و هیجان انگیز بودن نیز مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در راستای آن اداره کل راه آهن شمال شرق 2 همواره می‌تواند در رونق صنعت گردشگری کمک شایانی نماید و سازمان گردشگری و انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز با برنامه‌های خود به ایستگاه‌های راه‌آهن و افزایش مسافران رونق خواهند بخشیدو همکاری و تعامل بیش از پیش بین مجموعه ها لازم این چنین فعالیتهای فرهنگی گردشگی می باشد.

وی یادآور درجمع بازدید کنندگان افزود: ریل باس گرگان – اینچه برون که با حضور معاون اول ریاست جمهوری و در راستای توجه به قطارهای حومه ای با هدف توسعه گردشگری و حمل و نقل سبز، حمل ونقل و ترانزیت بین المللی افتتاح گردید که این قطار مسافربری ( ریل باس ) دارای چهار واگن بامجموع ظرفیت 336 نفر است که بصورت روزانه در مسیر گرگان تا مرز اینچه برون ( رفت از گرگان 7:30 و برگشت از اینچه برون به گرگان 12:15 ) به جابجایی مسافر می پردازد و با همکاری دستگاههای اجرای از جمله اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بتوانیم باراه اندازی قطارگردشگری گرگان اینچه برون درحوزه حمل و نقل ریلی مسافری و استفاده موثر از پتانسیلها و گردشگران و مسافران مثمر ثمرباشیم.

یادآور می باشد مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي وگردشگري ، مدير كل بهزيستي و انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان به همراه مدیر کل و مسئولین اداره کل راه آهن شمال شرق 2 با قطار گردشگری گرگان- اینچه برون در ایستگاه راه آهن اینچه برون حضور و از سالن ایستگاه و محوطه و بازارچه مرزی شمال استان گلستان بازدید نمودند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 - استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 2263
  • کد خبر : 16881