عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با خط ريلي اينچه برون توسعه پايدار منطقه محقق خواهد شد

مدير كل راه آهن شمال شرق۲ :

با خط ريلي اينچه برون توسعه پايدار منطقه محقق خواهد شد

با خط ريلي اينچه برون توسعه پايدار منطقه محقق خواهد شد

 مدير كل راه آهن شمال شرق۲ در جلسه ای که با روسای ادارات و مدیران ستادی این اداره کل برگزار گردید گفت : خطوط ریلی شمال جنوب يكي از خطوط مهم شبكه ريلي كشور است.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن شمال شرق ۲ ، محمد رضا قربانی در این نشست ضمن تبریک ایام ا... دهه فجرسخناني پيرامون حمل و نقل ريلي و كريدور ريلي ايران ، تركمنستان و قزاقستان بيان داشت و افزود: راه آهن شمال شرق ۲ يكي از خطوط مهم شبكه ريلي كشور است و از نظر مسافت نسبت به كريدورهاي موجود در كشور كوتاهترين و ارزانترين مسيرريلي براي انتقال بار هاي كشورهاي CIS به حوزه آبهاي آزادو كشورهاي اروپاي مي باشد.

 محمد رضا قرباني تصريح كرد :افتتاح خط ترانزيتي اينچه برون توسط روسايي جمهوري سه كشور كار ما را در اين حوزه مهم و حساس تر نمودو ما بايد حمل و نقل را در بارهاي سنگين از خطوط زميني به خطوط ريلي انتقال دهيم ودر اين راستا استفاده از حمل و نقل سبز مي تواند تصادفات جاده اي را در كشور كاهش دهد

 وي اظهار داشت : كريدور شمال – جنوب و پايانه مرزي اينچه برون نقطه تلاقي صادرات وواردات كالا به كشورهاي تركمنستان ، قزاقستان و آسياي ميانه است وصادرات وواردات و ترانزيت غلات و محصولات كشاورزي و... را به حوزه آسياي ميانه( CIS ) را مي توان توسعه داد و اين سه كشور ايران ، تركمنستان و قزاقستان مي توانند از مزاياي آن بهره مند گردند.

 اين مقام مسئول اضافه كرد : استان گلستان از نظر موقعيت ارتباطي از مزيت هاي نسبي متعددي همچون هوايي ، درياي و حمل و نقل ريلي و جاده اي برخوردار است و همه ما از پتانسیلهای استان استفاده نمائیم و تجار و بازرگانان هر سه كشور می توانند راستاي استفاده از ظرفيت واگن هاي كشورهاي همسايه از جمله شركت قزاقستاني كه بيش از ۶۰ هزار واگن در اختيار دارد از ظرفيت ريلي بهره مندگردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2- استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 978
  • کد خبر : 16920