عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه گرگانرود درسرشاخه یل چشمه شهرستان کلاله


اجرای عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه گرگانرود درسرشاخه یل چشمه شهرستان کلاله

رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه از انجام عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه گرگانرود در سرشاخه یل چشمه در محل روستاهای قودنه و قرانکی جنگل از توابع دهستان زاوکوه شهرستان کلاله خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حسین ثابتی با اعلام این خبر افزود: عملیات لایروبی سرشاخه یل چشمه در طول حدود 12 کیلومتر از مسیر رودخانه با هدف ساماندهی و افزایش ظرفیت عبور جریان رودخانه مخصوصا در شرایط سیلابی و در نتیجه کاهش خطرات و خسارات ناشی از سیلاب های سالانه به روستاها و اراضی کشاورزی منطقه در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه با اشاره به سیلاب های سنوات گذشته در این منطقه خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از سیل علاوه بر ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مجاری آبی نیاز است تا ساکنین منطقه از تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و در نتیجه مسدود نمودن مسیر آب با ریختن نخاله و زباله های ساختمانی و یا ایجاد موانع در مسیر جریان آب جلوگیری بعمل آورند.
ثابتی افزود: که در این زمینه اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه همواره اقدامات مناسبی را در زمینه شناسایی و در صورت نیاز معرفی متخلفین به مراجع قضایی در محدوده شهرستان انجام داده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .