عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ معنویت و تلاش برای رزق کریم دو اصل مهم در بازار اسلامی است

آیت ا... احدی نژاد:

حفظ معنویت و تلاش برای رزق کریم دو اصل مهم در بازار اسلامی است

 استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سومین یادواره 250 شهید والامقام اصناف استان گلستان گفت : حفظ معنویت و تلاش برای رزق کریم (رزق بهشتی) را دو اصل مهم بازار اسلامی دانست و بر توجه و رعایت به این دو اصل از سوی کسبه و بازاریان تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، آیت ا... احدی نژاد با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و نیز شهدای اصناف، افزود: اگر کسبه و بازار به این دو اصل مهم توجه نمایند، شاخه های معنویت و اخلاق درجامعه رشد می یابد.

 وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام تلاش می کنند، معنویت از جامعه و بازار اسلامی دور شود، گفت: بازاریان باید تلاش نمایند این خواسته دشمنان به نتیجه نرسد در غیر این صورت همه چیز خود را از دست می دهیم.

آیت ا... احدی، اجتناب از گناه و تلاش برای رزق کریم را از دیگر نیازهای جامعه اصناف دانست و اضافه کرد: اگر خدای نکرده بازار دچار معصیت و گناه شود، تمام برکات از زندگی و جامعه ما دور می شود.

وی، اختلاط مرد و زن در بازار، افتخار به مال و ثروت، افتخار به درآمد بیشتر کسب کردن از بازار و طمع را از آفات و تهدید کننده کسب رزق کریم برشمرد و تصریح کرد: کسبه و بازاریان باید این آفات را از خود دور نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین تکریم مردم و تعبد را از دیگر نیازهای بازار اسلامی ذکر کرد و گفت: برخورد مهربانانه با مردم و توجه به انجام فرایض دینی بویژه نماز و پرداخت خمس همواره باید مورد توجه بازاریان باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 661
  • کد خبر : 17229