عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد صنایع بزرگ در توسعه صنعت، افزایش اشتغال و درآمد خانواده موثر است

مهندس قوانلو:

ایجاد صنایع بزرگ در توسعه صنعت، افزایش اشتغال و درآمد خانواده موثر است

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در همایش تبیین شرایط پسابرجام و نقش اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد صنایع بزرگ در توسعه صنعت ، افزایش اشتغال و درآمد خانواده موثر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، همایش تبیین شرایط پسابرجام و نقش اقتصاد مقاومتی در استان با حضور دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان ، مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان و بهرامی رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی و جمعی ار تجار و فعالان اقتصادی در محل سالن جلسات استانداری گلستان برگزار گردید .

قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حرکت اقتصادی بر اساس برنامه تعریف شده است، اظهار کرد: تنها در اولین سال فعالیت دولت تدبیر و امید در استان شاهد رشد 40 درصدی تولید ناخالص داخلی استان بودیم و دولت بر این باور است که رشد بیش از پیش با کمک به بخش خصوصی ایجاد می شود.

وی گفت: رفع مشکل فعالان حوزه صنعت، بانک نیست بلکه مدیریت و قانون است.چرا باید لایحه رفع موانع تولید در شرایطی که رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود، یکسال و نیم در مجلس برای تصویب متوقف شود .

قوانلو گفت: اکنون 98 درصد واحدهای تولیدی در حوزه صنعت این استان به صنایع کوچک اختصاص دارد که 30 درصد صنایع در شهرک های صنعتی استان تعطیل هستند.

وی افزود: اگر رشد منفی 6.8 درصدی اقتصاد در دولت قبل همچنان ادامه می یافت امروز تعطیلی صنایع کوچک در شهرک های صنعتی استان گلستان به مرز 80 درصد می رسید.

قوانلو اظهار داشت : در استان گلستان 20 درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت بالای 90 درصد مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد صنایع بزرگ از جمله فولاد در شهرک صنعتی اترک با توجه به بحران کم آبی این منطقه و استفاده از این اراضی برای ایجاد و راه اندازی صنایع بزرگ می تواند گلستان را از سایر استان های همجوار در توسعه صنعت و افزایش اشتغال و درآمد خانواده جلو بیندازد.

وی افزود: اکنون استان های جنوبی از بحران کم آبی مناطق خود با ایجاد صنایع بزرگ از جمله فولاد به بهترین نحو استفاده می کنند ولی در گلستان برخی با ایجاد آن مخالفت می کنند.

وی با بیان این که حمایت های کنونی دولت در سال های آینده به رشد اقتصادی گلستان منجر خواهد شد، گفت: میانگین رشد ناخالص درآمد در استان 40 درصد بوده در حالی که نرخ کشوری آن 34 درصد است و میانگین سرانه درآمد یک گلستانی نیز 53.7 درصد است که رقم کشوری آن 55 درصد می باشد که این افزایش رشد ناخالص درآمد و سرانه درآمد هر گلستانی در دولت روحانی رقم خورده است.

در ابتدای جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی استان به بیان مسائل و مشکلات خود پیرامون اقدامات اقتصادی پرداختند و راهکارهای خود را برای شرایط پسا تحریم اقتصاد استان ارائه کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 863
  • کد خبر : 17463