عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شعار "آب و مشاغل" به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2016 اعلام شد


شعار "آب و مشاغل" به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2016 اعلام شد

شعار "آب و مشاغل" به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2016 اعلام شد

سازمان ملل متحد بر اساس روال سال های گذشته22 مارس 2016 میلادی  برابر با روز جهانی  آب را  با نام شعار "آب و مشاغل" اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل  این شرکت با گرامیداشت دوم فروردین روز جهانی آب خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش و اهمیت آب و نقش حیاتی آن در زندگی موجودات زنده به ویژه انسانها، سازمان ملل متحد توجه ویژه ای به بخش آب داشته و بیست  و دوم مارس برابر با دوم فروردین سال شمسی را به عنوان روز جهانی آب نامیده است که امسال با شعار" آب و مشاغل" به استقبال آن می رویم.
مهندس علی نظری با اشاره به این که سازمان ملل متحد هر سال شعاری را برای روز جهانی آب تعیین می نماید گفت: شعار" آب و مشاغل" نشان می دهد که کمیت و کیفیت آب می تواند زندگی و معیشت را تغییر دهد و در تبدیل جوامع و اقتصاد نقش دارد.
وی افزود: روز جهانی آب برای اولین بار در سال 1992 در بیست و یکمین نشست کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو برزیل مطرح شد و در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه 21 سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه سازی مردم در مورد آب اختصاص داده و از طریق پخش و اشاعه نشریات و برگزاری کنفرانس ها و سمینارها در گرامیداشت آن بکوشند. 
وی تصریح کرد: از سال 1993، هر سال یک شعار جدید درباره مسائل حیاتی و حساس آن زمان برگزیده می‌شود تا فعالیت‌های جامعه بر پایه آن شعار شکل گیرد.
مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای گلستان در ادامه  خواستار توجه بيشتر  مردم  به مصرف بهينه آب با توجه به دشواری دسترسی به منابع آب سالم براي شرب و همچنين براي مصارف كشاورزي شد و افزود: در مقابل؛ كاهش هدررفت آب دربخش کشاورزی، مديريت مصرف بهينه آب ، افزایش آگاهی بخشی بین احاد جامعه، توسعه پژوهش و فناوريها و بهره گيري از طرح هاي نوآورانه و مبتكرانه و تسريع در اجراي پروژه هاي توسعه اي آب با استفاده از روش هاي نوين اموری هستند كه  همواره از دغدغه هاي مسئولان صنعت آب  می باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .