عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کریدور بین المللی اینچه برون یکی از کوتاهترین کریدور ریلی کشور است


کریدور بین المللی اینچه برون یکی از کوتاهترین کریدور ریلی کشور است

کریدور بین المللی اینچه برون یکی از کوتاهترین کریدور ریلی کشور است

محمدرضا قربانی درجلسه ای که با روسای ادارات و مدیران ستادی این اداره کل در محل اتاق جلسات برگزار شد گفت : کریدور بین المللی اینچه برون ( کریدور شمال ، جنوب ) یکی از کوتاه ترین کریدور ریلی کشور است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، محمدرضا قربانی ادامه داد: راه آهن حوزه ریلی شمال شرق 2 یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور است و از نظر مسافت نسبت به کریدورهای موجود در کشور کوتاهترین و ارزانترین مسیر ریلی برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) به حوزه آب های آزاد و کشورهای اروپایی است.

این مقام مسئول در این نشست به ابعاد مختلف این کریدور اشاره و تصریح کرد: افتتاح خط ترانزیتی اینچه برون توسط روسای جمهوری سه کشور (ایران، قزاقستان و ترکمنستان) کار را در این حوزه مهم و حساس تر کرد لذا باید حمل و نقل را در بارهای سنگین از خطوط زمینی به خطوط ریلی انتقال دهیم و در این راستا استفاده از حمل و نقل سبز می تواند سوانح جاده ای را در کشور کاهش دهد.

وی بیان داشت : کریدور شمال - جنوب و پایانه مرزی اینچه برون نقطه تلاقی صادرات و واردات کالا به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی است و صادرات و واردات و ترانزیت غلات و محصولات کشاورزی به حوزه آسیای مرکزی را می توان توسعه داد و سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

کریدور بین المللی اینچه برون یکی از کوتاهترین کریدور ریلی کشور است

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 - استات گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 820
  • کد خبر : 18420