عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصويب 13 طرح توسعه شهرهای گلستان در شورايعالی شهرسازی ومعماری ايران


تصويب 13 طرح توسعه شهرهای گلستان در شورايعالی شهرسازی ومعماری ايران

تصويب 13 طرح توسعه شهرهای گلستان در شورايعالی شهرسازی ومعماری ايران

 مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان خبر داد: در حال حاضر از مجموع 25 قرارداد منعقده جهت تهیه طرح های توسعه وعمران شهری، طرح جامع 13 شهر استان به تصویب شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران رسیده است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"عیسی مهری" در گفت و گویی خبری اظهارکرد: 25 قرارداد براي تهيه طرح هاي توسعه و عمران شهري منعقد شده كه 14 طرح جامع برای مراکز شهرستان ها و 11 طرح جامع- تفصیلی برای شهرهای غیر مراکز شهرستانی تهيه می شود.

مهری با بیان اینکه طرح های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند، اضافه کرد: در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان در ادامه به عملکرد سال 94 این مدیریت اشاره کرد و گفت: بررسی و تصویب نهایی طرح های جامع – تفصیلی شهرهای نوده خاندوز و نگین شهر و طرح های جامع گمیش-تپه و کلاله و طرح مغایرت اساسی شهر اینچه برون در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از جمله اقدامات انجام شده در سال 94 بوده است.

به گفته مهری، در سال 94 همچنین، کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر کردکوی و طرح جامع- تفصیلی شهر فاضل آباد را مورد بررسی قرار داده و پس از ابلاغ صورت جلسه کمیته فنی با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان، اصلاحات لازم توسط مشاور طرح، انجام و برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال شد و در شرف تصویب نهایی مي باشد.

وی از اقدامات انجام شده دیگر در سال 94 را، بررسی طرح جامع شهر بندرگز در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بیان کرد و افزود: این طرح هم اينك برای اتخاذ تصمیم و رفع ابهامات به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در سال 94 طرح جامع – تفصیلی شهرهای انبارالوم، سیمین شهر و سرخنکلاته در مراجع استانی (شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی) مورد تائید واقع شده و اسناد آن در مرحله ارسال به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری و طرح در کمیته فنی این شورا قرار دارد.

مهري يادآور شد: تهيه و تكميل طرح هاي باقيمانده و در دست تهيه و انعقاد قرارداد براي شهرهايي كه طرح جامع آنها ابلاغ شده و فاقد طرح تفصيلي هستند از برنامه هاي سال جاري اين بخش اداره كل مي باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .