عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اصل چهارجانبه‎گرایی روابط کار از گلستان کلید خورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

اصل چهارجانبه‎گرایی روابط کار از گلستان کلید خورد

اصل چهارجانبه‎گرایی روابط کار از گلستان کلید خورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برنامه‎های مربوط به جامعه کارگری در کشور با اجرای اصل سه جانبه گرایی پیگیری می‎شود که از استان گلستان کلید آن خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی گلستان ،مهندس امراله عباسی ظهر امروز در نشست تخصصی نقش کارگران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این برنامه‎ها مستقیما روی توسعه، تولید و اقتصاد اثر می‎گذارد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان پیشنهاد اجرای اصل چهارجانبه گرایی را به وزارتخانه ارائه کرد.

وی افزود: در اصل سه جانبه‌گرایی روابط کار که دولت، کارگر و کارفرما محور قرار گرفته‎اند نتیجه لازم طی سالیان سال محقق نشده است لذا اصل‎چهار جانبه گرایی را با سه محور فوق به علاوه دانشگاه را به آن اضافه کردیم تا دانشگاه‎ها با ارائه فکر و کارهای تحقیقاتی، آینده را بهتر ترسیم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به پیشتازی استان در نرخ اشتغال ناقص گفت: نرخ اشتغال ناقص در استان گلستان 19 درصد است و در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.

امرالله عباسی بیان داشت: 72 هزار و 900 بیکار در استان گلستان وجود دارد که این رقم در کشور 3 میلیون و 560 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: رتبه بیکاری در استان طی سال 1393 حدود 12.9 درصد و در سال 1394 به 11.8 درصد رسید که بر اساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان گلستان کاهش پیدا کرد که نشان از پویایی بخش اقتصادی دارد.

نرخ بیکاری جوانان فارغ‎التحصیل گلستان 17 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نرخ بیکاری جوانان 15 الی 25 سال اشاره کرد و افزود: در سال 1393 نرخ بیکاری جوانان 27.1 درصد بوده و در سال 1394 به 30.2 درصد رسیده است که نشان می‎دهد گلستان در نرخ بیکاری موثر شرایط خوبی ندارد و در این زمینه 3.1 درصد رشد داشته است.

عباسی نرخ بیکاری جوانان فارغ‎التحصیل در استان گلستان را 17 درصد و در سطح کشور 18.5 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح کارورزی در استان به عنوان تنها طرح اشتغال فارغ‎التحصیلان دانشگاهی توانستیم نیروهای جویای کار را به بنگاه‎های اقتصادی تزریق کنیم.

وی با اشاره به پیشتازی استان در نرخ اشتغال ناقص گفت: نرخ اشتغال ناقص در استان گلستان 19 درصد است و در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.

رشته‎های محیط زیست و علوم کامپیوتر در زمره بیشترین نرخ بیکاری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: بیشترین نرخ بیکاری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی در کشور به رشته‎های حفاظت و محیط زیست، علوم کامپیوتر، صنعت و فراوری اختصاص دارد و کمترین نرخ بیکاری مربوط به رشته‎های پیراپزشکی و علوم پزشکی است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 752
  • کد خبر : 20254