عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احياء10هزار واحدصنعتي از برنامه هاي وزارت صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد:

احياء10هزار واحدصنعتي از برنامه هاي وزارت صنعت

 به گزارش روابط عمومی وشرکت شهرکهای صنعتی گلستان ؛ مهندس علی یزدانی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با اشاره به اینکه راه اندازی دوباره این تعداد واحد  به 160 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: درسال94 با حمایت های صورت گرفته 850 واحد با اشتغالزایی 16 هزار و 709 نفر درشهركها و نواحي صنعتي کشور دوباره راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: در این طرح تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط در کشور تصویب شده و قرار است از محل منابع بانکی، صندوق های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و استفاده از منابع خارجي(یوزانس) تامین شود.
وی گفت: توجه ویژه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مهم ترین مصوبات این ستاد است و در بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بانک ها اعلام شده که واحدهای صنعتی تحت اختیار خود را دوباره راه‌اندازی کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اينكه فعاليت ۷ هزار و ۵۸ واحد متوقف است، ادامه داد: در شهرک‌ها ونواحي صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی مستقر هستند. 
مهندس یزدانی افزود: هم اکنون 87 هزار و 609 واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند كه از این تعداد 79 هزار و 838 واحد صنایع کوچک هستند که 42 درصد اشتغال کشور را پوشش می‌دهند.
وی اظهار کرد: در شهرک های صنعتی کشور یک هزار و 99 واحد توسط بانک ها تملک شده که از این تعداد 276 واحد به صورت کامل متوقف هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت اسمي خود فعالیت می‌کنند.
مهندس یزدانی اظهار داشت: 99 هزار و 840 سرمایه‌گذار تاکنون در کشور جواز تاسیس گرفته اند که از این تعداد 29 هزار و 799 طرح در شهرک‌های صنعتی است و در استان گلستان یک هزار و 345 طرح با میزان پیشرفت‌های مختلف در حال اجراست که 803 طرح در داخل شهرک‌های صنعتی است.
وی گفت: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که در 778 ناحیه زمین واگذار شده و 136 هزار هکتار زمین در اختیار این نواحی است و در استان گلستان هم 25 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در 22 واحد در حال واگذاری زمین هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این 778 ناحیه صنعتی کشور، 150 شهرک تقاضامحور است و هم اکنون 97 شهرک صنعتی کشور 70 درصد منابع مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور را که یک هزار و 500 میلیارد تومان است، را تامین می‌کنند.
وی  گفت: در استان گلستان نیز 906 واحد صنعتی وجود دارد که 820 واحد صنایع کوچک است
مهندس یزدانی افزود: 642 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان گلستان وجود دارد که 171 واحد متوقف است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در نشست با شورای معاونین و مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان بر تشویق واحدهای صنایع کوچک برای حضور در فرابورس تاکید کرد و گفت: شرکتهای استانی با پایش و شناسایی شایستگی و قابلیتهای صنایع کوچک و متوسط ، زمینه لازم برای حضور آنان در فرابورس را فراهم کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .