عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ايمن سازی راه ها بايد دغدغه تمام کارشناسان و مسوولان شود

مديرکل راه و ابنيه سازمان راهداری:

ايمن سازی راه ها بايد دغدغه تمام کارشناسان و مسوولان شود

ايمن سازی راه ها بايد دغدغه تمام کارشناسان و مسوولان شود

مدیرکل راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: اگر مساله ایمن سازی راه ها به دغدغه ای برای تمام کارشناسان و مسوولان مرتبط تبدیل نشود این مساله براحتی حل نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مهندس "عزیز فیلی" در شورای راهداری راه و شهرسازی گلستان افزود: همه باید بسیج شویم و در راستای ارتقای ایمنی گام برداریم تا اتفاقات در جاده ها به حداقل برسد.

به گفته فیلی، در کشوری قرار داریم که باید با تعامل، راهکارهای اجرایی ایمنی راه ها را دنبال کنیم.

وی گفت: در سال های قبل، اهداف کمی در ایمن سازی راه ها مطرح بود اما امروز اهداف کیفی و ارتقای سطح ایمنی دنبال می شود.

وی ادامه داد: در سال 86 و در برنامه چهارم توسعه، بالغ بر شش هزار و 280 نقطه و مقطع پرحادثه در کشور وجود داشت که در پایان برنامه چهارم به چهار هزار و 200 نقطه و مقطع رسید.

فیلی اضافه کرد که دو هزار و 380 نقطه و مقطع پرحادثه نیز تا پایان سال 92 اصلاح شد و مابقی نیز، تا پایان برنامه پنجم توسعه اصلاح و رفع می شوند.

مدیرکل راه و ابنیه سازمان راهداری با بیان اینکه تصادفات جاده ای سالانه خسارات مستقیم و غیر مستقیم زیادی به اقتصاد ملی وارد می کند، اظهارداشت: با اصلاح و رفع نقاط و مقاطع پرحادثه ، میزان تلفات جاده های کشور ازمرز 27 هزار نفر در سال 86 به کمتر از 18 هزار نفر در سال 92 رسید.

فیلی گفت: اصلاح و رفع نقاط و مقاطع پرحادثه نیازمند منابع مالی هستند .

وی افزود: تراکم نقاط جمعیتی، وجود نواحی کشاورزی و صنعتی و دسترسی به این مناطق باعث ایجاد این نقاط بخصوص در مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها شده است.

فیلی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در راه های فرعی و غیر شریانی کشور رخ می دهد، اظهاراميدواري كرد كه با تخصیص منابع مالی لازم به این راه ها، روز به روز شاهد افزایش ايمني در آنها باشيم.

وی اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد طرح نگهداری راه های غیر شریانی را به سازمان های ذیربط ارائه کرده که با اجرای آن، بسیاری از دغدغه های این بخش کاهش می یابد.

فیلی گفت: علی رغم افزایش خودروها، مسایل فرهنگی و انسانی بالاترین عامل تصادفات هستند و همت و اراده همه دستگاههای مرتبط را می طلبد تا برای ارتقای سطح ایمنی و فرهنگ عمومی تلاش کنند تا منجر به کاهش روند تصادفات شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .