عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخفیف 50 درصدی کرایه حمل صادرات ریلی از استان گلستان


تخفیف 50 درصدی کرایه حمل صادرات ریلی از استان گلستان

تخفیف 50 درصدی کرایه حمل صادرات ریلی از استان گلستان

 مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 گفت : در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی نقش به سزایی در تحقق سیاست های ابلاغی در ابعاد اقتصاد ملی و صادرات کالا دارد، در این خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی توسط راه آهن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، محمد رضا قربانی اظهار داشت :  با پیگیری های انجام شده اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و تقویت کالاهای صادراتی شرکتها ، تجار و بازرگانان و توسعه صادرات استان گلستان نسبت به اعمال تخفیف 50 درصدی تعرفه ریلی تا مسافت 150 کیلومتر از ایستگاه اینچه برون موافقت نمود تا نسبت به جذابیت بار و کاهش هزینه های حمل در قیمت تمام شده تولیدات داخلی و ایجاد رقابت در فروش محصولات در منطقه فراهم شرایط مناسبی برای صادرکنندگان ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: از این پس کالاهای صادراتی که در استان گلستان بارگیری و از مرز اینچه برون صادر شود ، 50 درصد تخفیف کرایه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا امروز یک محموله دو هزار تنی کلینکر در قالب 30 دستگاه واگن بارگیری و از مرز اینچه برون به کشور ترکمنستان راهی می شود.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری حدود 4.5 کیلومتر خط راه آهن و سکوی جاگیری در اینچه برون انجام که مجموع اعتبار خرج شده برای  4.5 کیلومتر خط و 7 دستگاه سوزن 150 میلیارد ریال می باشد.  .

 وی اظهارداشت: شرکتی در حال ایجاد تاسیسات نفتی در محل حوزه پایانه اینچه برون می باشد که انشا ا... چند روز آینده نخستین محموله ترانزیت نفت کوره راتا  بندرعباس سیر مسیر دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 - استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 829
  • کد خبر : 20627