عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح ارزیابی سلامت جانبازان گلستانی اجرایی شد


طرح ارزیابی سلامت جانبازان گلستانی اجرایی شد

 معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از اجرایی شدن طرح ارزیابی سلامت جانبازان دارای مشکلات اسکلتی، عضلانی، عصبی اندام تحتانی خبر داد.

به گزار ش ایثار واحد گلستان ، طرح ارزیابی سلامت جانبازان گلستانی در روز های دوشنبه ، سه شنبه و چهار شنبه بیست و هفتم ، بیست و هشتم و بیست و نهم اردیبهشت ماه 95 در ساختمان مرکز مشاوره و توانبخشی بنیاد شهید در حال اجرا می باشد.

دکتر حقیقی معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این طرح از دویست نفر از جانبازان توسط بیست نفر از پزشکان و گروه وابسته پزشکی شرکت نموده اند که ده نفر آنان به سرپرستی دکتر کریمی از مرکز اعزام شده و ده نفر از متخصصان و پزشکان استان معاینه می شوند.

وی تصریح کرد : مهمترین شاخص های این طرح دعوت از جانبازانی است که درصد از کار افتادگی آنها غالبا زیر 25 درصد بوده و همیشه از چشم بنیاد دور مانده اند .

وی افزود : این طرح ، رفاه جانبازان در عرصه های سلامت جسمانی ، روانی ، اجتماعی ، خانوادگی ، شغلی و مسکن را مورد بررسی قرار خواهد داد .

معاون بهداشت و درمان استان خاطر نشان کرد: این طرح تنها جنبه پژوهشی نداشته و آموزش و ساخت ارتز مناسب و تجویز ، تجهیزات و پایش سلامت و پیگیریهای درمانی نیز مدنظر است و می تواند اهمیت ارتز را برای جانبازانی که مشکل دارند مشخص و انتظارات جانبازان را مرتفع نماید .

دکتر حقیقی مجریان این طرح را سازمان بنیاد شهید استان گلستان ، مرکز گروههای خاص ، ستاد معاونت بهداشت و درمان ، مرکز پژوهشها مطالعات بنیاد شهید و مرکز ارتز و پروتز شرکت متد اعلام کرد.

شایان ذکر است صدا و سیمای استان گلستان گزارشی از روند اجرای طرح ارزیابی سلامت جانبازان جهت پخش در شبکه استانی تهیه نموده است .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .