عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان آماده حمل و نقل بار می باشد


کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان آماده حمل و نقل بار می باشد

 مدیرکل راه آهن شمال شرق 2در حاشیه همایش معرفی ظرفیت‌های اینچه برون در کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان که با حضور شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تجارو بازرگانان، کارشناسان حوزه اقتصادی در سالن اجتماعات صدا و سیمای استان گلستان برگزار گردید گفت: این همایش با هدف شناسایی و استفاده بیش از پیش ازظرفیت و پتانسیل‌های حوزه صادرات، ترانززیت و واردات استان و کشوردر حوزه منطقه اینچه‌برون است.

محمد رضا قربانی ادامه داد: تاکنون تجار و بازرگانان این مسیر را نمی شناختند و اولین اقدام ما برگزاری چنین همایش و گردهمایهای بود و از تجار و بازرگانان دعوت بعمل می آوریم تا ازخطوط ریلی این حوزه ( شمالشرق دریای خزر) به نحو احسن استفاده گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در سال 1394 توانستیم 10 درصد حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص دهیم و هنوز راضی کننده نیست و جای کار دارد و در این راستا در پایانه مرزی اینچه برون 5 کیلومتر خطوط احداث و محوطه هایی برای تخلیه و بارگیری سنگ آهن و آهن آلات و صادرات کلینکر مهیا نموده و حمل مواد نفتی ترانزیت به بندر عباس را نیز افتتاح کردیم .

وی عنوان نمود: یکی دیگر از اقدامات این حوزه قراردادی که با شرکت RZD روسیه با راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد شد مقرر گردید که طی سه سال مسیر راه‎آهن اینچه‎برون به گرمسار اعلام‎گذاری و برقی  و پلها و زیر گذرها مقاوم سازی نیز صورت گیرد .

در سال جاری با توجه به وجود زیرساخت‌های ریلی مناسب بستر و شرایط برای تجار و بازرگانان ایران اسلامی به منظور انجام فعالیت‌های حمل و نقلی و صادرات و واردات محور در چارچوب قانون فراهم می باشد که با عمل به این امر و اجرای صحیح قانون، ما به اهداف تعیین شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواهیم رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2،- استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 847
  • کد خبر : 21555