عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید بیش از 120 تن عدس در گالیکش


تولید بیش از 120 تن عدس در گالیکش

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از تولید بیش از  120 تن عدس در این شهرستان خبر داد و گفت : کشت حبوبات هر ساله در اراضی زراعی کوهستانی شهرستان مرسوم بوده و نخود و عدس از جمله حبوباتی است که کشاورزان گالیکش هرساله اقدام به کشت آن می نمایند.

مهندس حبیب ا... زارع افزود: امسال در بیش ار 150 هکتار از اراضی دیم شهرستان عدس کشت شده است که عملیات برداشت آن از نیمه خرداد ماه آغاز و همچنان ادامه دارد و پیش بینی می گردد حدود 120 تن عدس از این مزارع برداشت گردد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: به‌طور متوسط از هر هکتار زمین دیم 800 کیلوگرم عدس برداشت می‌شود که برداشت آن به‌ صورت دستی بوده و سپس با تراکتور خرمن‌کوبی می‌شود .

زارع خاطر نشان ساخت: کاشت عدس و نخود دارای مزایایی از جمله تثبیت ازت هوا در خاک، کاهش آفت زراعی، حاصلخیزی خاک و استفاده بهینه از آیش زمین و افزایش عملکرد کاشت محصول بعدی یا جایگزین می باشد.

وی بیان کرد: عدس و نخود هرساله در اسفند و فروردین‌ماه به‌صورت دیم کشت می‌شود و دارای انواع مختلفی هستند که بسته به میزان بارندگی کیفیت و میزان افزایش تولید آن تغییر می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به اینکه این محصول در حال حاضر با قیمت حدود 50000 ریال از کشاورزان خریداری می شود ارزش ریالی کل تولید این ‏محصول در شهرستان 6 میلیارد ریال است.‏

وی نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارایه مشاوره های کارشناسی ‏و توزیع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان به بهره برداران برشمرد.‏


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .