عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید بر صرفه جویی درادارات دولتی گلستان


تاکید بر صرفه جویی درادارات دولتی گلستان

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از مشترکان به ویژه ادارات دولتی برای صرفه جویی در مصرف برق دعوت کرد.

علی اکبر نصیری در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی ، هشدار داد چنانچه میزان مصرف در استان افزایش بی رویه پیدا کند با خاموشی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شرکت برق نیز مانند سایر دستگاه های اجرایی در راستای اقدام و عمل در مبحث اقتصاد مقاومتی گام برخواهد داشت و در این راستا مدیریت مصرف یکی از شاخص ترین برنامه هاست.

وی به بیان آماری از میزان مصرف مشترکان در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در مرداد سال گذشته پیک مصرف به ۱۰۹۱ مگاوات رسید و این درحالی است که در سایر ماه های سال این رقم از ۳۶۰ مگاوات تجاوز نکرده است.

وی تصریح کرد: همه ساله مشترکان و متقاضیان جدیدی به مشترکان برق استان افزوده می گردد و بهبود وضع معیشتی و ارتقای رفاه اجتماعی، افزایش استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه در ایام تابستان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذاری در بخش تولید و توزیع برق هستیم، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف در تمام جهان به عنوان احداث نیروگاه های مجازی شناخته می شود و این امر موجب سرمایه گذاری با کمترین هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان آماری از تعداد مشترکان شهرستان کردکوی کرد و گفت: در مجموع 26 هزار و ۷40 مشترک خانگی، 2 هزار و 969 مشترک تجاری، 343 مشترک صنعتی، 1800 مشترک در بخش کشاورزی و 1178 مشترک اداری در این شهرستان داریم.

به گفته نصیری، مشترکین بخش اداری، 8.6 درصد کل مصرف انرژی برق شهرستان کردکوی را تشکیل می دهند در حالی که تنها 3.6 درصد از تعداد مشترکان این شهرستان را به خود اختصاص داده اند و این نشاندهنده نیاز به صرفه جویی است.

وی ضمن بیان مقایسه افزایش رشد دستگاه های اجرایی استان در دو سال ۹۳ و ۹۴ تصریح کرد: شرکت توانیر اجازه رشد مقدار مصرفی سال گذشته برای سال جاری را به استان ها نمی دهد و چنانچه پیک بار گلستان به بیشتر از ۱۰۹۱ مگاوات برسد خاموشی گریزناپذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: نیاز مصرفی در کردکوی 60 مگاوات بوده که با درنظر گرفتن رشد ۸ درصدی به 65 مگاوات افزایش می یابد و برای جلوگیری از خاموشی باید 7 مگاوات صرفه جویی کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .