عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه ای گلستان


نشست مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه ای گلستان

نشست مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه ای گلستان

مجمع نمایندگان استان طی نشستی با مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه ای گلستان مسائل آب استان و طرح های پیش روی شرکت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در نشست با مجمع نمایندگان استان با تشریح سیمای منابع آب استان گفت: متوسط بارندگی سالانه استان 454 میلی متر و میزان تبخیر هزار و 600 میلی متر در سال است.
مهندس علی نظری افزود: نزولات جوی سطح استان  طی سال آبی جاری به میزان 561 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 61 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه دراز مدت حدود30 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که سرانه آب گلستان نسبت به متوسط کشور پایین تر است، افزود: کل پتانسیل آب استان 2485 میلیون متر مکعب است که 1235 میلیون متر مکعب آن آب های سطحی و 1250 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی را تشکیل می دهد و در حال حاضر حدود 72 درصد از آبهای سطحی استان مهار می شود.
مهندس نظری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آبهای زیرزمینی استان برداشت می شود، تصریح کرد: این در حالی است که در دنیا میزان برداشت از آبهای زیرزمینی حدود 40 درصد است واین موضوع نگران کننده است.
وی استفاده از آبهای غیر متعارف ،انتقال آب از حوضه های همجوار،  کنترل و بهره برداری منابع آبهای سطحی از طریق سدها ،توسعه شبکه های آبیاری و تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب را از جمله اهداف بلند مدت شرکت آب منطقه ای استان عنوان نمودند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه خواستار تعامل و همکاری دو جانبه  جهت پیشبرد اهداف شرکت آب منطقه ای و در نهایت توسعه استان گردید.
در این دیدار دکتر قره خانی دبیر مجمع نمایندگان استان ضمن تقدیر از تلاش های شرکت آب منطقه ای استان، با اشاره به اینکه نمایندگان استان در این دوره در توسعه استان کاملا همدل و منسجم هستند، تصریح کرد: فرصت این دوره مجلس برای توسعه استان به دلیل داشتن نمایندگان همدل و هماهنگ مغتنم است و نمایندگان استان نیز تلاش خود را برای جذب اعتبارات حداکثری در کمیسیون های مربوطه انجام خواهند داد.
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه دیدگاه ها و مسائل مربوط به آب در استان را بیان نمودند و همچنین سوالاتی در سطح استان  و شهرستان حوزه انتخابیه خود داشتند که در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت.
نمایندگان همچنین بر ادامه فعالیتهای سد سازی در استان نظیر چایلی، قره چای، شصت کلاته و غیره و علاج بخشی سد وشمگیر و نیز شبکه های آبیاری و زهکشی و زهکشی اراضی اولویت دار تاکید و  تصریح کردند : شرکت آب منطقه ای مطالعات زیست محیطی  را در اجرای طرح های خود به دقت به کار ببندد.
نمایندگان استان همچنین با بیان اینکه باید جلوی حفرچاههای غیر مجاز در استان گرفته شود، گفتند: شرکت آب منطقه ای استان، در انسداد چاه های غیر مجاز اولویت ها و ملاحظات لازم را رعایت نماید.

نشست مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه ای گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .