عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی مصرف لبنیات در جامعه


تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی مصرف لبنیات در جامعه

 معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي گلستان بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی مصرف لبنیات در این استان تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان، سیدرضا مسلمی عقیلی اظهار داشت: مصرف محصولات لبنی در کشور بسیار پایین بوده و انتظار است اصحاب رسانه استان گلستان به اهتمام بیشتری نسبت به فرهنگ سازی مصرف لبنیات بپردازند. وی خاطرنشان کرد: اهمیت مصرف لبنیات بر همه پر واضح است اما باید بیندیشیم چرا مصرف لبنیات در ایران در طی سال‎های گذشته کاهش پیدا کرده است.

 مسلمی یادآور شد: تاکید ما این است که مردم از محصولات لبنی استرلیزه و پاستوریزه استفاده کنند چرا که نظارت مستمر بر صنایع لبنی استان وجود دارد و بهداشت این محصولات تضمین شده است و عرضه مستقیم فرآورده‌های لبنی با قیمت ویژه از موضوعات دیگری است که در خوشه فراورده های لبنی راه اندازی شده است.

 به گفته وی باتوجه به قابلیت و توانمندی این استان در زمینه تولید محصولات لبنی، شرکت شهرک های صنعتی اقدام به شناسایی خوشه فرآورده‎های لبنی و در نهایت راه اندازی آن کرد.

 وی افزود: این خوشه از آذر سال 1392 آغاز به کار کرد و در حال حاضر34 واحد فعال و نیم فعال لبنی در استان گلستان وجود دارد که امید است با ارائه تسهیلات به این بخش، واحدهای نیمه فعال مجد فعالیت خود را آغاز کنند. مسلمی عقیلی یادآور شد: در سال اول ودوم فعالیت خوشه لبنیات در گلستان تلاش شد که ارتباط دوستانه بین مدیران شرکت‎ها و کارشناسان لبنی و یا هم‎افزایی اجتماعی اعضا خوشه بمنظور اجرای برنامه های مشترک برقرار شود که در این زمینه به ترتیب12 و14 برنامه عملیاتی تدوین و اجرا شد.

 وی افزود: در سال سوم برنامه‎های خوشه به گونه‎ای صورت گرفت تا سرمایه‎های اجتماعی را به میدان تولید هدایت که از آن جمله می توان به راه اندازی شبکه فروش محصولات لبنی و همچنین تشکیل کنسرسیوم تولیدی صادراتی فراورده های لبنی گلستان اشاره کرد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .