عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دکتر مومنی خبرداد: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح گردید


دکتر مومنی خبرداد: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح گردید

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان فاز اول شبکه ملی اطلاعات در کشور افتتاح شد.

دکتر مومنی با بیان این خبر گفت: شبكه ملی اطلاعات، شبکه‌ای بومی و متشکل از مراکز داده ملی، زیرساختهای ارتباطی و سرویس‌های نرم‌افزاری است که در سراسر ایران مستقر خواهد شد و خدمات دولت الکترونیکی و سرویس‌های رفاهی و اجتماعی را از طریق بستر فیبر نوری و با پهنای باند حداقل ۱۲ مگابیت بر ثانیه به مردم ایران ارائه خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در خصوص سطح دسترسی این شبکه اضافه کرد: این شبکه، مستقل از اینترنت جهانی عمل کرده اما به آن متصل است تا مردم علاوه بر دریافت خدمات ملی از طریق شبکه‌ی ملی اطلاعات، بتوانند از خدمات اینترنت جهانی نیز بهره‌مند گردند.

دکتر مومنی اهداف شبکه ملی اطلاعات را دسترسی ساده و آسان به تمامی نهادها و مکان ها عنوان نمود و گفت:در واقع در طرح شبکه ملی اطلاعات، قرار است شبکه‌های مختلفی مثل شبکه ملی مدارس، شبکه ملی بانکداری الکترونیکی، شبکه ملی کنترل ترافیک، شبکه ملی دانشگاه‌ها، شبکه ملی بیمارستانها و درمانگاه‌ها، شبکه‌ ملی سازمانها و اداره‌ها، شبکه علمی کشور، شبکه ملی بازرگانی و … به هم متصل شده و به صورت یکپارچه، خدمات دولت الکترونیکی را به مردم ایران ارائه کنند.

در ادامه مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان فاز اول این طرح را تشریح نمود و گفت: شبکه ملی اطلاعات كه امروز فاز اول آن افتتاح خواهد شد شبکه‌ای مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) به‌همراه سوئیچ‌ها، مسیریاب‌ها و مراکز داده است؛ به‌صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌ شوند به‌ هیچ‌ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود.

دکتر مومنی در انتها خصوصيات شبكه ملي اطلاعات را تشریح نمود وگفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، کاملاً مستقل و حفاظت شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (از جمله اینترنت) با امکان تعامل مدیریت شده با اینترنت جهانی است.

این شبکه با امکان عرضه انواع محتوا وخدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم با تضمین کیفیت از جمله قابلیت تحرک، با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشوراست که با ظرفیتی بالا و پهن‌باند مناسب و با تعرفه رقابتی شامل مراکز داده و میزبانی داخلی قادر به ارائه خدمات است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .