عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق خواهد شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان:

سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق خواهد شد

سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق خواهد شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده انشاءالله سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در مراسم یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی، تعاون یکی از سه بخش مهم اقتصادی است در برنامه پنجم توسعه که یکسال تمدید شده قرار بود بخش تعاونی 25 درصد از سهم اقتصاد کشور را دربربگیرد و در این عرصه بتوانیم خدمات تولید، کشاورزی و تعاونی را تحت پوشش قرار دهیم اما متاسفانه به دلایل مختلف مشکلات مالی، مدیریتی، تحریم‎ها و عدم همکاری برخی دستگاه‎های دولتی این موضوع محقق نشد که برنامه ریزی های انجام شده انشاءالله محقق خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء بخش تعاون از تلاشگران این عرصه به عنوان پیشگامان بخش اقتصاد یاد کرد و افزود: فعالان اقتصادی، تعاونگران و کارآفرینان می‎توانند در بخش اقتصاد تحول ایجاد کنند نباید در این مسیر دلسرد شده و با امید و تلاش بیشتر گام بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: همه ساله از 13 الی 19 شهریور به عنوان هفته تعاون در تقویم جای گرفته است تا از تعاونگران تقدیر شود و توانمندی تعاونگران و تعاونی‎ها برای ایجاد انگیزه و رقابت سالم معرفی شود.

مازندرانی در یازدهمین جشنواره تعاونی‎های برتر استان گلستان ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: گلستان در رتبه‎بندی ثبت تعاونی‎های بانوان جزو نخستین استان‎های در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 539 تعاونی در جشنواره تعاونی‎های برتر شرکت کردند، تصریح کرد: دو تعاونی استان گلستان در عرصه رقابت ملی به عنوان برتر انتخاب شدند که برای بازدید از نمایشگاه‎های فرانسه حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه 10 هزار و 967 تعاونی در استان ثبت شده است، گفت: حدود 4 هزار تعاونی غیرفعال و راکد است.

مازندرانی افزود: یک میلیون و 270 هزار نفر عضو تعاونی‎های استان گلستان هستند و 65 هزار و 25 نفر در آن فعالیت می‎کنند، 52 اتحادیه تعاونی در استان گلستان به ثبت رسیده است و 18 اتحادیه در زمره فعالان این بخش هستند.

13 لغایت 19 شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 768
  • کد خبر : 24860