عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 11كشور در هشتمين جشنواره فرهنگ اقوام استان گلستان غرفه دارند

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان :

11كشور در هشتمين جشنواره فرهنگ اقوام استان گلستان غرفه دارند

 

 

 

 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برپایی 165 غرفه فضای بسته نمایشگاھی و 20 غرفه در فضای باز جشنواره اقوام در گلستان خبر داد و گفت: 11 کشور در ھشتمین جشنواره اقوام استان گلستان غرفه دارند.

قربان عباسی در نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در گرگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: 30 استان و20 کشور در قالب 40 سفیر، کاردارها و میهمانان خارجی از 16 مهر در هشتمین جشنواره اقوام حضور دارند.

وی ادامه داد: کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، فرانسه، قرقیزستان، اتریش، کرواسی، برزیل، اسپانیا، عمان، اندونزی کشورهای حاضر در این جشنواره هستند.

عباسی در خصوص غرفه های حاضر در این جشنواره تصریح کرد: شرکت هنرمندان صنایع دستی از 30 استان کشور در 80 غرفه صنایع دستی که 45 غرفه صنایع دستی مخصوص هنرمندان استان گلستان است.

وی ادامه داد: 11 کشور در قالب 15 غرفه صنایع دستی از کشورهای ژاپن، غنا، کوبا، قزاقستان، ارمنستان، عراق، مصر، لبنان، کردستان و آلمان در این جشنواره حاضر هستند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: 13 سیه چادر و آلاچیق اقوام کشور و 15 غرفه جوامع گردشگری استان گلستان از دیگر غرفه های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه خط مرزهای ارزش های اسلامی هم در دستور کار این جشنواره است گفت: غرفه شهدا اقوام ایران زمین و غرفه عفاف و حجاب در کنار غرفه سازنده درب حرمین کاظمین که در استان گلستان است هم در این جشنواره وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه برای بین المللی شدن این جشنواره حتما باید از 10 کشور عضو اکو هم دعوت می کردیم گفت: خوشبختانه 6 کشور عضو سازمان اکو به عنوان مهمان در این جشنواره حضور دارند.

وی در خصوص مراسم های برگزار شده در این جشنواره افزود: استان گلستان در مراسم موسیقی اقوام بیشتر سهم را دارد تا فرهنگ گلستان را به کشورهای آسیایی و اروپا معرفی کنیم.

عباسی ادامه داد: معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه های زندگی اقوام و چادرنشینانی که در استان های مختلف وجود دارند با برپایی حدود 16 چادر انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: نمایشگاه سوغات استان های مختلف و سوغات گلستان و برنامه تور گردانی که با سفرا و کسانی که به عنوان غرفه دار خارجی در استان گلستان سفر خواهند کردند طی یک روز از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی با اشاره به دعوت از هنرمندانی که محصولاتشان موفق به دریافت مهر اصالت شده است افزود: 7 اثر در استان گلستان دارای مهر اصلت است که از این لحاظ در رتبه چهارم کشوری قرار داریم.

وی در خصوص افزایش بعضی از غرفه ها نسبت به جشنواره سال گذشته گفت: به علت تنوع موسیقی های محلی غرفه های این حوزه را از 19 گروه به 27 گروه افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه از 15 روستای هدف و گردشگری که از استان گلستان هستند در این جشنوره دعوت شده است، افزود: از کشور آلمان و عراق در حوزه گردشگری هم دعوت کرده این تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

عباسی در خصوص پوشش خبری این جشنواره گفت: 7 گروه از شبکه های خبری ترکیه، شبکه دو ایران، لبنان، جام جم، آمریکا، لبنان و خبرگزاری جوان برای پوشش خبری این برنامه در کشورهای آسیا و اروپا حضور دارند.

وی گفت: سعی داریم دیوار گرگان را به عنوان دومین اثر ثبت جهانی ثبت کنیم و خوشبختانه این کار به عنوان هیجدهمین ردیف در تقویم موقت جهانی قرار گرفت و اگر بتوانیم در نیمه دوم امسال کارهایش را انجام دهیم این اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: سومین اثر ثبت جهانی ما شهر جرجان است که پیشنهاد داده ایم و در تلاش هستیم مختومقلی فراغی را به عنوان یک میراث معنوی در دستور کار قرار دهیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 1015
  • کد خبر : 2487