عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح نمایشگاه توانمندی های هنرمندان صنایع دستی در پارک شهر گرگان


افتتاح نمایشگاه توانمندی های هنرمندان صنایع دستی در پارک شهر گرگان

 

 

 نمایشگاه توانمندی های هنرمندان صنایع دستی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  گرگان،  نمایشگاه صنایع دستی  با حضور یاسر قندهاری  رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان ، خسروی  مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، حجت الاسلام نیشابوری  رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان، طاهری شهردار منطقه یک گرگان ، کریمی شهرداری منطقه سه گرگان، جمعی از مسئولین و معاونین ادارات شهرستان، خانه صنایع دستی گرگان، خانه های فرهنگ و جمعی از تشکل های مردم نهاد شهرستان در مورخ 1395/06/27 در محل پارک شهر گرگان افتتاح شد.

در افتتاحیه این نمایشگاه که با اجرای مراسم موسیقی سنتی و معرفی آداب و رسوم و لباس های سنتی شهرستان گرگان همراه بود، یاسر قندهاری ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر و تبریک روز گرگان و پنجم مهرماه هفته گردشگری، از هنرمندان، خانه های فرهنگ و تشکل های غیر دولتی حاضر در نمایشگاه تشکر کرده و اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون همکاری ما با خانه های فرهنگ و تشکل های مردم نهاد و قرار دادن رشته های صنایع دستی در لیست رشته های این خانه ها، تاثیر بسیار خوبی بر معرفی هرچه بهتر محصولات صنایع دستی و تولید محصولات با کیفیت صنایع دستی داشته است.

وی افزود: مکان برگزاری این نمایشگاه که در پارک شهر و مرکز گرگان قرار دارد، مکانی شناخته شده و بسیار مناسب برای برگزاری اینگونه مراسم ها است و به طور حتم گردشگران و مسافران بسیاری از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

قندهاری بیان کرد : تلاش ما در بهبود اینگونه مراسم ها این است که بتوانیم نمایشگاه هایی را با مدت زمان بیشتری برگزار کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در پایان گفت: مطمئنا برگزاری اینگونه مراسم ها مخصوصا در این زمان که در پیک زمان حضور گردشگران و مسافران در شهرستان قرار داریم، می تواند زمینه خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان گرگان به مسافران باشد و هدف ما از این فعالیت ها تبدیل گرگان به یک مقصد گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران  خواهد بود.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه که به مناسبت روز گرگان در محل پارک شهر گرگان برگزار شده است، به مدت دو روز در تاریخ 27 و 28 شهریور ماه از ساعت 8 صبح تا 10 شب با چهل غرفه از محصولات صنایع دستی نظیر(گلیم بافی، جاجیم بافی، پیکر تراشی، زیورآلات سنتی، محصولات چرمی، چلنگری و چاقوسازی، قلم زنی روی مس، چاپ باتیک، ویترای ، تراش شیشه، لباس های سنتی و ... ) پذیرای شهروندان و مسافران گرامی خواهد بود .

همچنین گفتنی است بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .