عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عید امامت و ولایت دراداره كل راه آهن شمال شرق ۲ برگزار شد


عید امامت و ولایت دراداره كل راه آهن شمال شرق ۲ برگزار شد

 

جشن دهه امامت وولادت عید سعید غدیر خم  ومیلادبا سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام علی النقی ( ع )با حضور روساي ادارت و كاركنان اداره كل راه آهن شمال شرق ۲ در نماز خانه اين اداره برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن  شمال شرق ۲ ، مراسم جشن دهه امامت وولادت عید سعید غدیر خم  ومیلادبا سعادت دهمین امام همام از منظومه آسمانی ولایت و امامت ، پاكيزه ‏ترين خلق خدا ، معدن لطف و صفا همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار گرديد.

این مراسم و مجلس با شکوه ، با نوای روح بخش قرآن کریم معطرآغازشدو امام جماعت این اداره کل ابتدا به رفتار وخصوصيات زندگاني امام علی النقی الهادی ( ع ) دهمین امام همام اشاره و گفت : امام هادی(ع) نمونه ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی بودوچنان ارتباط عاشقانه ای با خداوند سبحان داشت که گویی از دنیا دل کنده بود و خود را بنده ای ازز بندگان خدا می دانست که در راستای تقرب به ذات احدیت تلاش می نمود.

 حجت الاسلام سيد مجيد مير هاشمي ، بندگی را نشانه ای از قرار گرفتن در صراط مستقیم دانست وبه واقعه غدیر خم پرداخت و اظهار داشت : عید غدیر، روز اکمل دین، اتمام نعمت و تضمین ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) و یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و همچنین عید ولایت امام علی(ع) و تجدید بیعت با ولایت مقام معظم رهبری در راه حفاظت و پاسداری از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) با دستور خداوند در روز غدیر امام علی (ع) را جانشین خود و ولی مسلمانان نامید و همه نیز این ولایت را پذیرفتندو در آنجا بیان شد که حاضرین و شاهدین به غایبین اعلام نمایند که امامت حضرت علی ( ع ) یک پیام مهم و الهی است .

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 نیز ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت : امامان و معصومين و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هدایت کنندگان  جامعه بشری هستندکه حضرت علی (ع ) نیز که بعنوان امام مسلمین برگزیده شد خصايصی همچون ساده زیستی و بردباری و هدایت گری در وجود ایشان بود که نشانه ای از موهبت و رحمت الهی است.

محمد رضا قربانی ادامه داد : اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سکان هدایت جامعه بشری هستند و  ارزش های الهی رابرای ما  یادآوری می نمایند  و ماه ذی الحجه ، ماه پر برکتی و مبارکی است که ولادت چند معصوم واعیاد قربان و  عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت  نیز درآن قراردارد .

در خاتمه مدیحه سرایی و مولودی خوانی نیز صورت گرفت که از سوی عاشقان امامت و ولایت مورد استقبال قرار گرفت ، در ادامه ازهمه نمازگزاران اداره كل راه آهن شمال شرق ۲ و حاضرین در این مراسم پرشکوه پذيرايي بعمل آمد.

عید امامت و ولایت  دراداره كل راه آهن  شمال شرق ۲ برگزار شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 743
  • کد خبر : 25239