عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل راه وشهرسازی گلستان از توجه بيشتر به برنامه هاي بازآفريني شهري خبر داد


مدیرکل راه وشهرسازی گلستان از توجه بيشتر به برنامه هاي بازآفريني شهري خبر داد

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان از توجه بيشتر به برنامه هاي بازآفريني شهري خبر داد

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نقش اقدامات بازآفريني شهري در رونق اقتصادي اجتماعي استان، گفت: پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري اظهاركرد: هم اينك بيش از دو هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در اين استان شناسايي شده كه مطالعات بازآفرینی بخشي از آنها به پايان رسيده و با توجه به تاكيد مقام عالي وزرات به مساله شهرسازی و حقوق شهروندي، توجه ويژه و بيشتري به اين مقوله ها خواهد شد.

وي ادامه داد: به همين منظور براي حفظ، احيا، بهسازي و نوسازي بافت هاي قديمي و ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي و مناطق حاشيه نشيني شهر، 13 قرارداد كاري با پيمانكاران مرتبط در سال جاري منعقد شده است.

مبارك قدم همچنين به انتزاع حوزه راهداري از اين اداره كل و انتقال آن به اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اشاره كرد و افزود: اين امر فرصتي ديگر براي ارتقای کیفی راه ها فراهم كرده است.

به گفته وي، با اتخاذ این سیاست از این پس، ساخت و احداث راه‌ ها توسط یک دستگاه، و بهره ‌برداری و نگهداری آن توسط ارگانی دیگر انجام می‌شود که موجب افزایش دقت در تحویل‌گیری پروژه‌ها خواهد شد.

مبارك قدم اظهار كرد: احداث و پيگيري ارتقاي ايمني پنج محور ارتباطي استان از جمله پروژه هايي است كه در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري و رونق اقتصادي منطقه و بعنوان پروژه هاي اقتصاد مقاومتي در سال جاري دنبال مي شود.

وي افزود: اين محورها شامل بهسازي شاهرود به محور شمال به طول پنج كيلومتر، احداث باند دوم كردكوي- بندرتركمن به طول هشت كيلومتر، تعريض محور آق قلا به گنبد به طول 20 كيلومتر، بهسازي محور اصلي راميان – اولنگ به طول 10 كيلومتر و تعريض و احداث بزرگراه در محور گاليكش – تنگراه به طول 10 كيلومتر مي باشد.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان اظهارداشت: كمربندي گرگان نيز يكي ديگر از پروژه هاي مهم حوزه حمل و نقل استان است كه از اهميت ويژه اي در جهت رونق اقتصادي منطقه بويژه در جهت ايجاد منطقه آزاد و بندرخشك اينچه برون و ازدياد ترافيك ترانزيتي از اين مسير و تحقق مطالبات مردمي، برخوردار است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .