عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت دانشگاه لانژو چین


حضور عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت دانشگاه لانژو چین

حضور عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت دانشگاه لانژو چین

 دکتر فرهاد خرمالی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان به دعوت پروفسور فاهو چن، معاون پژوهشی دانشگاه لانژو و رییس دپارتمان مطالعات محیطی که با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز تفاهم نامه همکاری مشترک دارند ، یک دوره فرصت مطالعاتی کوتاه مدت را در این دانشگاه گذراند.

دکتر خرمالی طی مصاحبه ای در این خصوص گفت: دعوتنامه حضور با اهداف تدریس درس میکرومورفولوژی خاک به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و تعدادی از اساتید، انجام بخشی از آزمایشات مربوط به ایزوتوپ پایدار کربن در راستای کارهای تحقیقاتی مشترک و تفسیر نتایج آن و بررسی امکان انجام پروژه های بین المللی مشترک با موضوع خاکهای لسی و تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی برای دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان ارسال شد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی آب و خاک افزود: با مشارکت 15 دانشجوی مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و سه نفر از اساتید، کلاس یکرومورفولوژی خاک به مدت 36 ساعت شامل درس کلاسی و آزمایشگاه مطالعه مقاطع نازک خاک با میکروسکوپ پلاریزان المپوس BX51 انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و دانشجویان طی دو روز بازدید صحرایی با تشریح پروفیل خاک، پیدایش و تکامل خاکهای مختلف آشنا شدند.

وی یادآورشد: در بخش آزمایشات مربوط به ایزوتوپ پایدار کربن ، تعداد صد نمونه خاک مربوط به پروژه تحقیقاتی مشترک در مورد لس های اوایل پلیستوسن مورد آنالیز قرار گرفت که نتایج آن به زودی به چاپ خواهد رسید و در کنفرانس بین المللی لس www.loessfest2017.com که قرار است مهرماه 96 در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است: دستگاه آنالیز ایزوتوپهای پایدار یا اسپکترومتر جرمی به دلیل تحریم در کشور وجود ندارد.

دکتر خرمالی اذعان کرد: در ادامه مقررشد جمهوری اسلامی ایران در پروژه بین المللی آسیای میانه و ایران در خصوص لسها و ارتباط آن با تغییر اقلیم و خشک شدن آسیای مرکزی بود، مشارکت نماید.

وی گفت: اعلام حمایت دانشگاه لانژوجهت برگزاری کنگره جهانی لس در سال آینده در دانشگاه، موافقت با حضور یکی از اساتید آن دانشگاه برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و همکاری پروفسور چن به عنوان محقق سرشناس بین المللی و عضو آکادمی علوم چین در مجله در حال تاسیس انگلیسی Soils in Space and Time دانشگاه گرگان از سایر دستاوردهای این سفر می باشد.

وی در پایان از به وجود آمدن فرصت حضور در این دوره مطالعاتی از مجموعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قدردانی کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .