عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آشنایی دانشگاه های گلستان با فعالیت های کمیته متناظر


آشنایی دانشگاه های گلستان با فعالیت های کمیته متناظر

آشنایی دانشگاه های گلستان با فعالیت های کمیته متناظر

مدیرکل استاندارد گلستان از برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با فعالیت های کمیته متناظر ایزو برای کارشناسان و اساتید دانشگاه های گلستان خبر داد.

محمود فرمانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تدوین استانداردهای بین المللی با هدف صیانت از منافع و مصالح کشور در سطح جهانی، جلسه آشنایی با فعالیت های کمیته متناظر گلستان و نحوه تکمیل فرم های مربوط در محل دانشگاه گلستان برای گروه های مکانیک، شیمی، کامپیوتر با هدف آشنایی این افراد با اهمیت فعالیت های کمیته متناظر و نیز فرایند تشکیل کمیته ها برگزار شد.

دبیر شورای استاندارد گلستان با ذکر این مطلب که سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، دارای بالغ بر 300 کمیته فنی (TC) می باشد که در ایران تاکنون نزدیک به 200 کمیته فنی متناظر با کمیته های فنی این سازمان تشکیل شده است و دبیرخانه برخی از این کمیته ها در استانها قرار دارد، بیان داشت: در استان گلستان تاکنون دبیرخانه 2 کمیته فنی متناظر چوب و الوار (218 TC) و دبیرخانه کمیته سازه های چوبی (165 TC) تشکیل شده است.

وی افزود: کمیته های فنی متناظر ایران دارای ساختاری مشابه با ساختار کمیته های فنی نظیر خود در سازمان بین المللی استاندارد می باشند به گونه ای که این کمیته ها مسئول هدایت فعالیت های گروههای کاری زیرمجموعه خود در ارتباط با وظایف محوله به آنها و اتخاذ تصمیمات مدیریتی مقتضی می باشند.

فرمانی بیان داشت: با توجه به قابلیت های انسانی و پتانسیل های طبیعی در گلستان، هنوز ظرفیت برای تشکیل دیگر کمیته های فنی متناظر در این استان وجود دارد.

این جلسه با استقبال دانشگاهیان و مسئولان دانشگاه گلستان مواجه شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .