عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امام حسین (ع) وارث تمام انبیاست

فضیلت:

امام حسین (ع) وارث تمام انبیاست

 به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ماه محرم، مراسم سوگواری همراه با نوحه خوانی و سینه زنی، با حضور جمعی از مدیران و کارکنان در اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات استان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که به عنوان مهمان و سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت با اشاره به فضائل بی شمار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امام حسین به استناد زیارت وارث، وارث تمام انبیا، از آدم تا خاتم است. ایشان کشتی نجات و چراغ هدایت راه تمام مسلمین هستند.

وی با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات» تصریح کرد: هر جا که تاریکی و تلاطم است حسین (ع) نجات بخش و رهایی بخش است و «مصباح الهدی» و «سفینه النجات» دو گزینه هستند که حضرت اباعبدالله از انبیا به ارث برده اند و تمام کسانیکه ادعای عاشورایی بودن را دارند نیز باید مصباح الهدی و سفینه النجات باشند.

گفتنی است مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل شیلات استان و جمعی دیگر از مدیران و کارکنان این اداره کل ، همراه با مراسم زیارت عاشورا، نوحه خوانی، سینه زنی برپایی ضیافت ناهار در محل نماز خانه اداره کل شیلات استان برگزار شد.

لازم به ذکر است مراسم تلاوت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و سینه زنی، طبق سنت هر ساله در دهه اول محرم، با استقبال گسترده کارکنان اداره کل شیلات استان برپا می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 652
  • کد خبر : 26179