عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توقف اتوبوسها در پاسگاههای پلیس راه حذف خواهد شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

توقف اتوبوسها در پاسگاههای پلیس راه حذف خواهد شد

 ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در گذشته کنترل خودروهای بار و مسافر، ناکارآمد بود اما با راه اندازی سامانه سپهتن شیوه های قدیمی در کنترل بار و مسافر حذف و نظارت های پلیس در حوزه جاده از این طریق ارتقاء می یابد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان- میرشاهی با توجه به نتیجه مطلوب نصب آزمایشی سامانه سپهتن بر روی برخی ناوگان اتوبوس رانی افزود: این سامانه در حوزه مسافربری به پلیس کمک می‌کند، حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است، به صورت لحظه ای، کنترل شود.

 وی در مورد نحوه کارکرد این سامانه تصریح نمود: راننده قبل از حرکت، گواهینامه را در داخل سامانه مذکور قرار داده و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود، مدارک و سوابق راننده، مجاز و غیرمجاز بودن، میزان کارکرد وی در رانندگی، سرعت ها و توقف های غیرضروری، تخلفات رانندگی، سوابق خودرو، معاینه فنی، مسیر و زمان حرکت، مبدا و مقصد و... نشان داده می شود.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ثبت تخلفات رانندگان در سیستم اجرایی پلیس راهور کشور، بیان داشت: از طریق این سامانه، کلیه اقدامات سنتی نظیر کنترل راننده در پاسگاه ها حذف خواهد شد، به گونه‌ای که دوربین به جای چشم پلیس، راننده را با گواهینامه مطابقت داده و یا حرکات و تخلفات وی را کنترل می‌کند.

 ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق سامانه مذکور، کلیه اطلاعات اتوبوس، یک کیلومتر مانده به پاسگاه از طریق بسترهای مخابراتی کشور برای پاسگاه ارسال و افسر نگهبان پاسگاه نیز با مشاهده اطلاعات به دست آمده، خودرو متخلف را متوقف می‌کند. البته توقف و نظارت رندمی برای پاسگاه ها و تیم های گشتی همچنان به قوت خود باقی است.

 وی در ادامه تاکید کرد: این سامانه، قطعا در کاهش سرقت، قاچاق و تخلفات کمک شایانی به پلیس های تخصصی می کند و پس از اتوبوس ها در آینده بر روی ناوگان باری کشور نصب می‌شود تا ناوگان مزبور تحت نظارت پلیس قرار گیرد؛ بر این اساس اطلاعات بارنامه و تردد کامیون‌ها و تریلرها خصوصا کامیون های حامل مواد خطرناک به صورت لحظه ای برای پلیس قابل رصد خواهد بود.

 میرشاهی با اشاره به قابلیت های این سامانه، گفت: تخلفات رانندگی، آنلاین و لحظه‌ای علاوه بر راننده که به صورت پیامک برای وی ارسال می‌شود به شرکت مزبور نیز اعلام می‌گردد؛ این سامانه به هیچ وجه قابل دستکاری نیست و کوچکترین تغییر آن بلافاصله به پلیس گزارش می‌شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .