عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکنون بیش از 900 تن میگو از مزارع پرورشی گمیشان برداشت شده است


تاکنون بیش از 900 تن میگو از مزارع پرورشی گمیشان برداشت شده است

مدیر کل شیلات استان گفت : برداشت میگو در 85 درصد از سطح مفید مزارع پرورشی گمیشان انجام شده است که این میزان حدود 970 تن برداشت محصول را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: سال جاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان 8 شرکت، شامل 25 مزرعه و با متراژ سطح مفید حدود 390 هکتار عملیات ذخیره سازی بیش از 83 میلیون بچه میگو را در اردیبهشت انجام داده اند که تاکنون 85 درصد این مزارع محصولات خود را برداشت کرده اند و 60 هکتار باقیمانده نیز تا نیمه آبان ماه، محصول خود را به مشتریان ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به میانگین برداشت میگو در هر هکتار اظهار کرد: میانگین برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورشی گمیشان حدود 3 تن در هر هکتار می باشد که انتظار می رود امسال ، حدود 1200 تن میگو با میانگین وزنی 16 گرم و با افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته برداشت شود.

قدس علوی در خصوص کارگاههای عمل آوری فعال در استان تصریح کرد: میگوهای صید شده تاکنون در سه کارگاه عمل آوری در شهرستان های کردکوی و بندرترکمن بسته بندی شده اند که حدود 80 درصد این محصول پس از عمل آوری به خارج از کشور صادر خواهد شد.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته افزود: سال گذشته میزان 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان تولید شده است که پیش بینی می شود امسال با توجه به افزایش سطح مفید به حدود 390 هکتار میزان 1200 تن میگو تولید شود.

وی در پایان با تاکید بر کیفیت میگوی تولید شده در گلستان اظهار کرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است و ضریب تبدیل غذایی خوب در کشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر می شود که بالغ بر 5/5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

گفتنی است مجتمع پرورش میگوی گمیشان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه میگوی گونه وانامی را انجام می دهد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 837
  • کد خبر : 26462